2020-01-03

Upp och hoppa 03.30


Hade satt mobilen på 03.45 men vaknade innan ringsignalen och steg upp och fixade till mig. Flygbussen gick 04.35 från Resecentrum och brorsan skjutsade ner oss. Det var bara jag och gubben som klev på i Norrköping. Det brukar alltid vara flera som åker där ifrån, men inte igår.

Planet gick 07.30 så vi hade gott om tid på Skavsta. Så vi tog en macka och kaffe i godan ro innan vi ställde oss i kön för att stiga på till vårt flyg.

Flygresan gick bra och jag lyckades faktiskt somna en liten stund, även om man nu inte sitter så jättebekvämt för att kunna sova när man flyger Ryanair. 

När vi skulle hämta ut vår bil på bilparkeringen när vi landat, fick både jag och gubben hjärnsläpp vart vi parkerade bilen innan vi åkte till Sverige. Grabben som hämtade oss på flygplatsen och körde oss till parkeringen skrattade gott åt oss, och sa att vi kunde välja en ny bil om vi inte hittade våran av de som redan stod där. Han snurrade runt med oss ett bra tag där bland bilraderna utan att se ett dugg stressad och irriterad ut. Men till slut klack det till uppe i hjärnkontoret och jag kom ihåg precis vart vi parkerat Pärlan. 

Vi åkte direkt till Mercadona och handlade basvaror som frukt, grönt och mjölk innan vi styrde Pärlan mot vårt hem Casa 66.

Allt såg ut att vara i sin ordning förutom att det måste ha blåst som tusan när vi varit borta. För två stora krukor hade välvt på takterrassen och så hade vår stora fina julstjärna dött. Men det var inte hela julstjärnan utan ena halvan av den. Det var två små julstjärnor som gubben planterade från början.

Jag tog hand om resväskorna och packade upp när gubben röjde i trädgården bland blommorna och citrusen. Vi orkade inte göra någon middag så det fick bli hemmagjorda räkmackor istället.

Jag började även att plocka bort lite julsaker, men lite finns kvar. Men det kommer att plockas bort snart det med.


Mörkt och grått när vi lyfte från Sverige.

 Vår fina julstjärna som gått och dött när vi varit borta.

 Funkade bra med räkmackor som middag.

 Köpte dessa ledljus på Clas Ohlson när vi var i Sverige.

Den här boken låg i brorsans trappuppgång om någon ville läsa den. Och det ville jag.

11 kommentarer:

  1. Skönt att vara hemma igen antar jag. Roligt att träffa släkt och vänner men borta bra, hemma bäst eller vad tycker du? Trist att julstjärnorna dött och vet du... blåsten är här nu, det viner runt knutarna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Skönt att resan hem gick bra men tråkigt med blommorna. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att det är skönt att vara tillbaka i värmen igen. Otur med julstjärnan bara. Räkmacka är alltid ett säkert kort :D

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem :)
    Synd på den fina julblomman. Men med lite omvård från T kommer nog den andra halva klara sig fint
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att inte värre saker hänt medan ni var borta. Njut av värmen nu, ser att ni har 15 grader hos er. Jag plockar bort stjärnor och stakar idag. Lika skönt som det är roligt att plocka fram dem!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Skönt att vara tillbaka i sol och värme,antar jag. Något iallafall min kropp längtar efter. Kram.

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att hemresan gick smidigt. Och att ni hittade pärlan till slut, haha.
    Idag skulle jag gärna byta vårt regnväder mot lite av er sol. Det känns väl skönt att återvända till behagligare klimat igen förståss.
    God fortsättning på det nya året nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Skönt att vara hemma igen! Och en räkmacka är aldrig fel!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt att ni hittade bilen till slut ändå :-) Lätt att få hjärnsläpp ibland. Jag slarvade bort en stor, orange folkvagnspickup i Umeå en gång. Fick gå runt och fråga folk var jag kunde ha ställt den genom att beskriva omgivningen. Haha! Dom tyckte nog inte att jag borde köra bil överhuvudtaget :-D

    Synd på julstjärnan, men med era gröna fingrar så återhämtar den sig nog snabbt :-)

    Välkomna tillbaks till solen!

    SvaraRadera
  10. Måste vara sååå skönt att lämna denna gråa årstid och åka till solen :) Inte nog med att det är grått, det blåser järnspikar också, t o m mössan blåste av mig i går ha ha!!
    Hälsa solen och ha det gott...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Skönt att komma hem igen till solen kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.