2020-05-14

Kul dag


Hade tänkt en sväng till havet igår. Men det blev lite ändrade planer när det kom ett mail från juristen att vi hade tillstånd att leverera ut möbler här i Torrevieja. Så det blev en liten jobbdag istället 👍. Det var ju ett tag sedan som man gjorde det. Har inte varit på arbetsplatsen sedan den 15/3. Nu har jag inget 7-16 jobb utan jag jobbar vid behov. Men jag har saknat det, måste jag säga. Så det var bara att sätta sig i pärlan, som jag inte heller har suttit i sedan den 15/3 och åka till jobbet.

Nu finns det inte så många kunder kvar här i Spanien. Utan de flesta har åkte tillbaka till Sverige igen. Men några finns det i Torrevieja som blir glada att det får deras saker levererade nu till sig.

Efter den lilla jobbsvängen åkte vi förbi hos Chatarina i Torrevieja och hämtade vårt kaffe som hon köpt åt oss när hon var i Sverige. 
Ja, ja, -jag vet hur ni tänker, man får väl dricka kaffet som finns i Spanien. Yes, det får man och det gör vi. Men har man tillgång att kunna få svenskt kaffe så säger jag inte nej till det. Jag köper alltid kaffe med mig hem när vi varit i Sverige, så, så är det. 

Men som sagt nu är det fritt fram att ses igen men såklart med mellanrum (låter trevligare än avstånd) 😀 till varandra. Så vi blev bjudna på en svensk kopp kaffe hos Chatarina innan vi åkte hem till oss.

Hemma plockade jag ner tvätten och fixa lite middag till oss. Det blev korvstroganoff och ris på tallriken, för det var väldigt länge sedan vi käkade det. Verkar som jag kommit in i något korvflow när jag gör middagar nu.

På kvällen blev det lite tv-tittande. Såg de 2 nya avsnitten på säsong 2 av Advokaten på Viaplay.

Där står pärlan i grannens carport
Där står pärlan i grannens carport som vi får låna när de inte är här.

På lagret.
Svenskt kaffe.


8 kommentarer:

  1. Allt som gör att tillvaron känns mer normal är verkligen att föredra. Jag kan förstå att ni inte har så mycket att göra men allt är bättre än inget och det tar sig nog.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kan börja jobba lite igen :-) Hoppas det öppnar mer och mer så man kan åka lite längre bort också.
    Korvstroganoff är väldans gott tycker jag också :-)

    Ha en fin dag i regnet :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att man vill ha svenskt kaffe. Vi är så tokiga att vi brukar ta med oss kaffe när vi reser. Korv Stroganoff är gott.
    Ni får ha en fortsatt trevlig vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite tokig får man vara 😉.
      Ha en fortsatt bra vecka du med.
      Kram

      Radera
  4. Tänka sig jag gjorde också korv stroganoff igår =) Med blomkålsris till. Jättegott var det.
    Förstår att ni vill ha svenskt kaffe. Det är i särklass godaste kaffet tycker jag. Brukade få ta med mig till min syster i Tunisien när man hälsade på. Kaffe, knäckebröd och svensk ost. Nu har dom flyttat tillbaka till Sverige.
    Tillfälligt i alla fall.
    Ha det bra nu och njut av att få leva lite lättare igen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Carin!
    Men så skönt ändå att några restriktioner lyfts och att ni kanske så småningom får börja leva lite normalare igen. Jag hörde på nyheterna att Coronaläget är värst i Madrid, precis som det verkar vara med många större städer i alla länder. Ja, för en gångs skull är det nog bra att bo lite på utkanten av allt.

    Ja! Svenskt kaffe! Det måste man ju ha. Jag blev alltid så glad när man fick tag på det utomlands. Annars brukade jag köpa kaffe av mårket Bonka när jag bodde i Spanien.

    Ha en underbar dag och lev gott!

    Stor varm kram, Anneli

    SvaraRadera
  6. Åh så roligt det måste kännas att få jobba igen, kan tänka mig att sånt blir kul som man bara tagit för givet förut att få göra. Och får man möjlighet att få svenskt kaffe och gillar det så tar man ju den chansen så klart. Vad härligt att få fika med vänner igen . Ha en fin torsdags em / kväll. //Christina

    SvaraRadera
  7. Skönt att livet kan återvända till viss del hos er. Och att ni kunde få jobba lite också. Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.