2020-06-09

Så var man på banan igen


Fy sjutton så lost man blir när inte internet fungerar. Det var bara puts veck i lördags middag och sedan har det varit helt dött här tills måndagskväll igen. 

Vi var tvungna att åka förbi vår internetleverantör igår på deras lokalkontor. För de gick inte att ringa till dem i helgen och igår skickade gubben en förfrågan på mobilen till dem, men fick inget svar (tillräckligt fort), så därför åkte vi förbi hos dem. De sa att vi skulle få ett svar senast 14.00. Men det vet man sedan tidigare när man får en tid av någon här. Att kl.14.00 behöver inte vara 14.00 samma dag. Så gubben fick skicka en förfrågan igen och undra vad som hänt när klockan hade passerat 15.00. -Jodå, det skulle komma ut en tekniker och kolla på plats.

Så bra mycket senare på måndagseftermiddagen/kvällen kom det ut en tekniker och kollade hos oss. Och till slut bytte han strömkabeln till routern, och sedan fungerade det igen. Gubben frågade honom hur det kan vara möjligt att en kabel som ingen rör bara kan gå sönder av sig själv. Men tyvärr det hade han inget svar på det. Och skit det samma, tänkte jag i mitt stilla sinne, för nu har vi internet igen.

Nu kommer en liten bildkavalkad från helgen.

Vi var på Castillo de San Miguel med Ulrika och Mats på Sveriges Nationaldag. Ett ställe som vi aldrig har besökt tidigare.

 Stiligt som tusan.

 Och vackert med.

 Mysig vy att ha när man sitter och äter.

 Det fanns både gäss, änder, höns och tuppar där vid dammarna.

 Tog en sangria till tapasen.

Några små tapasrätter.

Vi har även blivit med rabarber. Nu får vi hoppas att den tar sig. För då hamnar den i den stoooooooooora bautakrukan.

Och jag har köpt ett snyggt fat som jag fixade till en god sallad på till gubben och mig en dag.

Nu får vi bada i havet igen 😀 men inte i vår pool på området ännu 😕.

Café cortado con hiélo är gott nu i värmen.

Stekt fisk på salladsblad med ärtröra på åt vi en dag med.

Så har jag virkat lite nu när nätet har legat nere. Och det jag försöker virka är en lite större väska/kasse. Och ja, jag ska sätta foder i den när den är klar. Gubben blev lite orolig för nyckelknippan som jag brukar ha i min väska. 

7 kommentarer:

  1. Skönt att vara online igen. Man märker fort hur "beroende" man är av ett fungerande nät :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni har fått igång nätet igen. Vilka underbara bilder, så vackert. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Fy vad jobbigt när internet krånglar! Man blir ju tokig för mindre. Anders har skaffat en reservgrej som vi kallar pucken som kan användas i "nödfall" inom Spanien. "Nödfall" kan exempelvis vara längre bilresor på trista vägar ;-)

    Grattis till rabarbern! Nu odlar du alltså guld på hemmaplan :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Internet ska bara fungera och man inser hur begränsad man blir utan det.
    Vilken trevlig nationaldag ni fick och vilken fin väska du har på gång :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker plats det verkar vara kastellet ni besökte. Alltid roligt att upptäcka nya platser.
    Ditt sallads fat skulle jag också vilja ha, ett likadant. Det är jättefint. Har letat efter ett men inte hittat något jag velat ha. Vilken rolig idé att virka en väska. Jag har liknande rep i blått som jag kaske skulle prova att göra en väska av. Men då behöver jag köpa en stor virknål först.
    Roligt att ni fått tag på rabarber. Hoppas den växer och trivs i värmen.
    Ha en bra dag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Fniss... ja nyckelknippan lär nog smita utan foder i väskan ;) Ska bli kul att se väskan klar!
    Vilka härliga bilder! Så bra för oss andra att ni får röra er runtomkring igen, haha... ;) =)
    Vad kul att ni äntligen blivit med rababer! Jag köpte ny för några veckor sedan, den andra hade typ bara "försvunnit" i pallkragen. Den nya sitter än så länge i en kruka och jag läste att man inte ska skörda förrän året därpå, så jag hoppas den lever till nästa år...;)
    Så himla vackert salladsfat! Salladen ser också jättefin ut och stekt fisk mums... =)
    Tack för all inspiration du bjuder på!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Hvilke vakre bilder - takk. Jeg liker veldig å se dem og jeg tenker på ferie, sol, sommer ...
    Vi bestemte oss for å reise til Öland i år ... og håper det blir :-))
    Mange hilsener til deg fra Viola

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.