2020-07-15

Palett, lätt som en plätt, eller 🤔


Dagen började med en liten jobbsväng inne i Torrevieja. Kunden som vi lossade hos hade en vas med skott från palettblad på köksbordet. Jag sa att jag bara hade haft otur med mina  palettblad (2 st.) som jag köpt här. Att de varit fina ett tag och sedan bara ballat ur och dött. Så när vi var klara med lossningen fick jag ett skott med mig hem i en påse av kunden. Nu hoppas jag innerligt att detta ska bli stort och vackert som jag sett bilder på, på nätet där andra har lyckats med dem.

Apropå växter, så lever i alla fall våra rabarber som vi köpte för ett tag sedan och det har kommit ett nytt blad på den med. Den ska ner i backen så småningom i ett hörn i trädgården.

Vi var på Alcampo också innan vi åkte hem för vi skulle köpa en bläckpatron till skrivaren på jobbet. Vi själva skulle inte ha någonting alls. Men som vanligt blev kundvagnen fylld med både det ena och det andra.

Nu får vi hoppas på lite tur med detta när det åker ner i jord.

Den lilla prylen som pilen pekar på skulle vi ha.

Vår rabarberplanta.

Blev en liten gosak till kaffet.

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att rabarbern kommer så bra. Hade också palettblad som precis som du säger bara ballade ur och dog.
    Tror att jag ansade dom för ofta. Men dom blev ju så stora hela tiden. Inga gröna fingrar hos mig inte.
    Ha en bra mitt i veckan dag i soliga Spanien.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Klart att ni kommer få en fin rabarberplanta i trädgården. Palettblad växer som ogräs här. Det gäller ju att toppa dem titt som tätt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Då håller jag en tumme för att ditt nya palettblad ska trivas bra. Jag har tre stycken nu och de sköter sig hyfsat. Jag satte dem i jord direkt utan att de stod i vattenglas och det gick bra. Hoppas rabarbern ska växa till sig och trivas.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så kul att din rabarber växer. Palettblad är fina , hoppas du lyckas denna gg med ditt skott .Ha en fin onsdag //Christina

    SvaraRadera
  5. Det är faran med den där bautabutiken. De har alldeles för mycket där. 😄 Kram

    SvaraRadera
  6. Rabarbern ser välmående ut! Ni kommer att bli miljonärer snart :-D
    Palettblad är så himla vackra! Men alla som jag har haft har fått spinn och sen döden dött. Så jag har gett upp på dom.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Min Idas palettblad är fantastiska! Mina är inte roliga. Det beror på att de ska vattnas lite varje dag. De som trivs hos mig är elefantöra och orkidéer.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Palettbladen är lite lynniga, ibland växer de som bara den sen helt plötsligt ger de upp och inget funkar tur det är lätt att ta sticklingar även om det inte alltid vill sig.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.