2020-09-18

Blir till att byta


Var hos en kund igår som hade en stor trädgård med diverse träd. Bland annat hade hon 2 st granatäppleträd. Det ena med väldigt röda granatäpplen i och så ett med de där lite gula i skalet. Jag frågade vad granatäpplena kostade sådär lite på skoj. 

De kostar ingenting det är bara att ta. Så jag tog ett från trädet. Då säger hon ta hela grenen, jag har så många. Det är bara att du bryter av den. Först tänkte jag att hon skojade de. Men det gjorde hon inte utan bröt av grenen som jag tagit mitt äpple på. Så det blev en liten påse med hem där ifrån.

Jag var på posten med och hämtade ut ett paket med mina sista bambuhandtag till min väska eventuellt. Ni kanske tror att det projektet har blivit nedlagt, men det har det inte. Utan den ligger här hemma med ett av de förra bambuhandtagen på satt, och så saknas det foder uti den med.

Men nu blir det till att ta bort handtaget som sitter där. För dessa var större och bättre tycker ja. Så projektet fortgår. Men när det är klart ska jag visa.

Köpte gnocchi på Mercadona också och gjorde en snabbrätt på dem när vi kom hem. Stekte även ägg som ska på mackan som ska med till jobbet i morgon. För då blir det liten resa söder över igen.

Det blev några stycken och ingen blev gladare än jag.


Ett par lite tjockare och ett par lite tunnare.


Här är de som kom tidigare. Men de åker bort nu.


Gnocchi, tärnat bacon, vitlök, bladspenat, tomat och riven parmesan ost.



Äggmackor är inte fel att ha som jobbmackor.

5 kommentarer:

  1. Vad lustigt att bryta av en hel gren. Då måste hon verkligen ha mycket frukt på trädet.
    Äggmackor är alltid mättande och bra att ha som matsäck.
    Hoppas ni får en bra jobbdag och en trevlig helg sen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tror jag aldrig har sett gula granatäpplen.
    Är smaken samma som de röda?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var en trevlig present att få av en kund. Blev så glad när de hade granatäpple på Mercadona häromdagen. Mums! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra bonus ni fick av kunden :-)

    Maten såg synnerligen god ut.

    Ha en fin dag - här har det småregnat på morgonen, skönt!

    SvaraRadera
  5. Så bra att du äntligen hittat rätt handtag! Det var inte illa att du fick ta hela grenen :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.