2020-09-03

Då var man hemma

Dottern skjutsade ner oss till resecentrum där vi tog flixbussen till Arlanda. Vi kom upp till Arlanda vid 22.00 tiden och hade ett rum på Clarion hotell som ligger ihop med Arlanda. Men har man aldrig varit där tidigare så tar man en krånglig väg dit, som jag och gubben.

Vi såg hotellet när vi klev av vid terminal 5, och vi såg en kulvert som gick över vägen. Men vi fattade inte hur vi skulle gå innan det var försent. Man skulle bara ha gått in på terminal 5 och traskat rakt igenom så hade man kommit dit på nolltid. Men vi tog en senväg istället, på några gator och över gräsmattan innan vi hittade en dörr att gå in i.

Vi duschade (åt macka och drack pucko först) och hoppade i säng bums. Väckning på mobilen stod på 04.00, vårt plan skulle gå 06.00. Vi hade en väska hem som vi skulle checka in först innan vi gick i genom säkerhetskontrollen. Vi fick en frukostdoggybag i receptionen när vi checkade ut. Den åt vi innan vi gick igenom säkerhetskontrollen. Ingen av oss var direkt hungrig just då. Men det var flytande vätska i den förutom frukten och mackan. Gubben åt upp sin macka och drack sin juice. Jag åt upp min yoghurt och tog båda frukterna med mig i min väska.

När vi landade i Alicante kom Chatarina och hämtade oss med vår pärla. Hon har fått tagit hand om den när vi var i Sverige. För hon har ingen bil just nu här nere så det passade ju bra.

När vi droppat Chatarina hemma hos henne åkte vi direkt till Mercadona och handlade upp lite till kylskåpet, mest basvaror och frukt och grönt.

Packade upp väskorna och in med varorna i kylen. Sedan satte vi oss ett tag och bara landade i att vi var hemma. Det är inte så bra när man varit uppe så länge. För jag satt och nickade till i soffan på altanen.

Gjorde i ordning middagen till oss och efter maten blev det bara slowmotiontakt till det var dags att hoppa i säng.

Sa hejdå till Axel och Ellen som skjutsade oss till bussen.

Först var vi ensamma men sedan kom några till som skulle åka med bussen också.

Fick välja en macka och en dricka i receptionen när vi kom.

Här sov vi gott ett par timmar.

På väg mot flyget.

Planet var inte fullt en hel del platser lediga. Gubben och jag hade ingen bredvid oss, och alla har munskydd.

Valencias hamn och snart dags för landning.

Det fick bli pizza med våra egenodlade fikon på till middag.

1. På den bilden där ni står i hissen är du så lik Hajan!

2. Välkommen hem :)
    Och vad trevligt att ni fick se lite mer av Arlanda ;)
    Kram

3. Välkomna hem! 4 på morgonen är ganska okristligt så jag förstår att du nickade till. Kram

4. Vilka söta chaufförer ni hade som skjutsade er till bussen :-)
    Jobbigt med dom där morgonflygen, men det är rätt skönt att komma ned i tid och en siesta på dan är ju inte dumt ändå.

Ha en fin torsdag!

5. Söta små barnbarn som vinkade av er. Förstår att du var trött när ni kom hem.
    Skönt att resan gick bra och att ni hade ordnat det så bra med bilen.
    Middagspizzan skulle jag gärna smakat på. Ser supergod ut.
    Kram Carina

6. Vilken fin avskedskommitté ni hade! Välkomna hem till värmen igen :D

Kram

7. Fina dagar ni har haft i Sverige! När ni kommer till Spanien, känns det som om ni har kommit hem då? Ni har säkert boat in er ordentligt.

KRAM Anna

1. Helt klart, Spanien är hemma för oss nu.

8. Vilket härligt liv , både kuna vara i Sverige o hälsa på nära å kära och att sen kunna åka hem till värmen. Fantastiskt , så vill vi ha det i framtiden //Kram Christina

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.