2020-09-14

YES, YES, YES


Vi har inte varit och legat vid havet en enda gång detta år. Men plötsligt händer det och det gjorde det igår. Vi tog tag i saken och packade ryggan och satte oss i pärlan och drog iväg mot havet.

Vi åkte upp till La Marina och lade oss. Jösses så skönt det är att höra vågskvalpet och sakta slumra till på filten.  

Vi badade flera gånger och vattnet ligger nog fortfarande på 27-29 grader varmt, så några svårigheter att gå i hade vi inte.

Det var rätt mycket folk, det var ju söndag och många spanska familjer träffas och har en skön dag på stranden.

Men ändå fast det var mycket folk fanns det gott om plats på behörigt avstånd för oss alla.

När vi kom hem grillade vi färskkorv på kyckling och hade lite tillbehör till dem.

Gubben vattnade alla blommorna sedan och jag tog en sväng med snabeldraken innan det blev duschen för att få bort allt salt på kroppen.

Vi bara njöt idag.


Lite vågor gick det.


Efter ett par timmar tackade vi för oss.



Lite tapasstuk på middagen.

10 kommentarer:

  1. Härligt ��
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag helt enkelt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bättre sent än aldrig :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag. Och vilken god middag det såg ut att bli. Den skulle jag inte tacka nej till.
    Skönt att ni fick en så skön dag efter att ha jobbat på lördagen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Det är väl nu er härligaste tid börjar? Lugnare och lagom varmt! Och att bada i havet när det är 27 grader gillar en badkruka som jag!

    Ha det fortsatt härligt.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag! Det ser verkligen skönt ut med sand mellan tårna...
    Ha en glad vecka nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Så härligt , att sola o bada vid havet är inte dumt. Ha en fin kväll//Christina

    SvaraRadera
  8. Ja man längtar lite ändå efter sol och sand. Havet är ju min grej det. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Längtar också efter vågskvalp. Ett år som inte blev vad jag tänkte mig. 😪

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.