2020-12-02

Regnbågen på grillen


Var iväg och handlade igår och det blev på två ställen. Så först en sväng till Al Campo för att köpa ost. Det blev vanlig ost och feta ost. Har hittat en så god feta ost som de har i sin ostdisk och t.o.m. gubben gillar den som annars inte är så förtjust i fetaost över huvud taget.

Sedan blev det en sväng till Mercadona för att handla resten. Och det var där och då jag blev så sugen på grillad fisk, för jag hade tänkt annat till middagen innan vi åkte hemifrån.

Men gubben gillade idén, så när vi kom hem förberedde han grillen så det bara var att tända den när vi badat. Igår så var det +14 i poolen.

Det vi grillade var regnbågsforell och det blev så himla gott.


Dags att fixa till den.


Den saltades och fylldes med rödlök och persilja.


Vi hade bara grönsallad och en kall sås till.



Bevis på att det var götti, gött, gött.


6 kommentarer:

  1. Fisk är verkligen gott :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fast jag ser allt lite rester på benen där... ;-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja lite rester var det allt kvar men det blir kanske buljong eller något dylikt?! 😉

    SvaraRadera
  4. Grillad fisk är verkligen gott så det blev ett bra val av middag. Här serveras det lasagne i dag.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  5. Det lät riktigt gott, fast jag inte är någon stor fiskälskare.
    Men allt som serveras från ditt kök ser alltid gott ut. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Grillad fisk är så gott , vi grillar lax ofta på sommaren med pressad potatis till, mums. //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.