2008-05-05

Troll


Just nu har det blivit lite körigt. Har kommit efter med att kommentera andra bloggar som jag brukar göra. Igår sa bara söndagen försvinn, helt enkelt. Mellanflickan och hennes kille kom ut på morgonen. Med deras lilla vovve som vi var hundvakt åt när dom var på semester. Vi tog oss en promenad med hundarna till mamma o pappa. Det var så länge sedan hon hade träffat mormor o morfar. Brorsan var där också när vi kom dit. Vi fikade och hade trevligt. Sedan gick vi hem och lagade mat, lasange med god grönsallad till. Dom åkte hem vid 19.00 och då satt jag och gubben på altanen ett tag och gottade oss i solen. Sedan skulle jag sätta mig vid datorn och kolla lite inlägg. Då började internet att strula, så det var bara att lägga ner allt och gå och lägga sig. Kollade förut innan jag gick en sväng med jycken. Då hade jag väl en 30 st bloggar som lagt in nya inlägg. Bilden jag visar idag är på några troll i min pappas samling. Visst är dom goa och söta.

20 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu var jag först, kul!

    Ja troll är söta o mytomspunna, det finns verkligen många som samlar på dem.
    Själv har jag bara ett enda och det är en blyertsteckning som dottern gjort på ett troll. Den är så fin att den verkar vara gjord av en konstnär, moders hjärtat är jättestolt (jag verkar inte partisk va? :))
    Ha en bra vecka
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja , visst är Rolf Lidbergs trollen underbara.Med tiden kommer de att bli värdefulla dessa troll som bara finns i en begränsad upplaga. Tror de var 2008 som barnen till lidberg skulle bestämma om de skulle fortsätta design o försäljning av trollen.
    Hade dem i min förra butik o de var väldigt populära.
    Fin blogg du har. tack för titten
    kram ewa

    SvaraRadera
  3. Visst är det retligt när man inte kommer ut på detta internet.Jag hade en dröm en gång för flera år sen att jag var just ett Rolf Lindberg troll!!! Jag gick med mina trollvänner längs en bergskam i djupsnön och allt kändes så där otroligt verkligt som en del drömmar kan göra.Bäst jag slutar skriva nu annars tror du väl att jag är knäpp. Ha det så bra, kram Katta

    SvaraRadera
  4. hallå där vännen, jag ibland går det troll..i bloggkoll, bra men ibland stessande! ljuvliga troll et där! varm kram lotten

    SvaraRadera
  5. Vilka små gullisar. Kramis gumman:-)

    SvaraRadera
  6. Så koselig at din pappa samler på troll. De er kjempesøte!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  7. Er ikke så flink å legge igjen meldinger jeg heller for tiden, blir mest å være ute når en har fri, så da ligger jeg også langt etter, men blogging skal jo være når en har lyst og tid ikke sant..

    SvaraRadera
  8. Troll i alla storlekar är fint. Kommer du ihåg de man hade och lekte med?
    Finns inte idag tror jag.
    Hoppas du får ärva dessa godingar.
    Internett har strulat här hos oss med.Började i fredags och höll på till igår. Visst blir man sur....
    Ha en fin dag.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  9. Kul med en pappa som samlar på troll! Dom är jättesöta!
    Lasange är bland det godaste jag vet! Mums!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Visst är det för j-ligt när internet INTE funkar =0( !
    Ja älskar troll jag med =0)
    Ha det gott..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  11. Vilka gulliga troll:-)
    Ibland så hinner man inte med allt.
    Just nu är det en hel del att pyssla med ute.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Ibland rusar tiden iväg och visst är det så att mycket går före bloggandet.

    Söta troll! Jag undrar var myten om troll kommit från... Ingen rök utan eld :-)

    Tyvärr hade du ingen tur i min utlottning, men nästa gång kanske..! *ler*

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  13. Vilka söta trollelitroll!
    Visst är det så ibland att tiden bara rinner iväg och speciellt nu på vår och sommar. Folk tinar fram och det går att vara ute till sena kvällen.
    Sköna dagar och sköna och ljumna kvällar... mmmmm härligt!
    kram

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Åh vilken fin samling!
    Ja, det blir lite mindre bloggande nu när vädret är så här härligt..men det är nog samma för alla så det är förståeligt.
    Vilka fina krukor du visar i förra inlägget!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  15. Jättefina troll, så gullig! Ha en fin vecka, kram kram!

    SvaraRadera
  16. Det låter som du haft en härlig dag.
    Vilken trollsamling,så charmiga.
    Ja,datakrångel är allt annat än roligt.Hoppas det ordnar sig.
    kram Anette

    SvaraRadera
  17. hejsan!

    låter som en trevlig dag!

    Underbara troll...min make önskar sig den med hembrännarn...hihihi..

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Visst är de härliga de där trollen!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  19. visst är dom goa, men söta, nej. troll får mig att tänka på nått... ja, jag vet inte... inga positiva minnen iallafall. men vet att många ääääälskar troll. ungen ska va troll på dagis snart, fy, det vill jag helst inte ta itu med :/

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga troll !
    Vad tåkigt när det strular och inte blir som man tänkt sig. :(

    kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.