2026-06-25

Nu är det varmt


Jag vill tacka er alla för alla värmande och stöttande ord ni skickat. Det värmer och styrker gott i mitt hjärta ska ni veta.
Hualigen så varmt vi har det nu. Men jag lider inte lika mycket som förra året när värmen slog till. Men jag sitter hellre inne bakom fläkten än är ute när det knappt fläktar något.
Vi åkte till Mercadona efter frukosten och handlade lite som var slut i skåpen. Jag har snöat in på isglass just nu så det var något som måste köpas.
Resten av dagen blev som vanligt i ett litet chill tempo.


2026-06-24

Hade på känn

Började morgonen som vanligt med en promenad med Ixa och sedan frukost när vi var tillbaka. 
Efter det så gjorde vi oss iordning för att åka till sjukhuset. Hade en tid hos onkologen 10 45 men igår fick vi vänta 45 minuter innan det blev min tur.
Han berättade att metastaserna vid halsen hade spridit sig lite till. Mina vita blodkroppar var också försämrade.
Så nu kommer jag göra en tablettbehandling med cellgifter istället för att få det intravenöst.  
Ska tillbaka nästa vecka igen till min läkare efter jag tagit nytt blodprov.
Jag hade detta lite på känn faktiskt. För man kan sin kropp utan och innan nu när man har denna skitsjukdom.
Men nu har jag gråtit klart och tar nya tag igen. 

Min 3:de Dahliaknöl har nu slagit ut och den var tvåfärgad.


2026-06-23

Ny vecka

När morgonbestyren var gjorda åkte jag och gubben till sjukhuset för det var dags för provtagning igen.
Gubben satt kvar i bilen och väntade under tiden.
När jag var klar så åkte vi direkt hem igen till brorsan och Ixa.
Sedan flöt dagen på och vi höll oss mest i skuggan. Var  även nere och dopp i poolen.
Jag satt mig vid datorn på kvällen och kollade på Netflix och brorsan och gubben kollade fotboll.

2026-06-22

Vi åt ute

Söndagen blev lika skön som dagen innan. Vi tog det bara lugnt och gjorde det vi ville. 
När det började kurra magen tog vi bilen ner till havet och åt på Svantes Grill. Det är ett ställe vi pratat om att besöka men som inte blivit av.
Vi blev inte ett dugg besvikna på maten eller servicen så dit går vi fler gånger. 
Kvällen bjöd på fotboll på tv:n och det var både IFK Norrköping och Spanienmatchen som gubben och brorsan såg. Jag själv satt vid datorn och tittade på bloggar. 
Anna med bloggen Channal undrade i en kommentar hur jag gör när jag bloggar nu när ser så dåligt. 
Eftersom jag inte ser något på högerögat för det är bara grumligt nu så har jag börjat göra mina blogginlägg från min mobil. På mobilen har jag förstorat upp tangentbordet.
När jag ska läsa era bloggar så gör jag det över datorn där jag kan förlora upp massor. Men vissa bloggar är ändå svåra att läsa beroende vilket typsnitt och färg det är på texten.
När jag svarar på mina kommentarer jag har fått gör jag det över mobilen med.
Ja så ett litet pyssel har det blivit sedan ögonen försämrades markant

2026-06-21

lördagen i lugnt tempo

Midsommardagen blev lugn och skön. Vi spenderade den på taket under taket i skuggan.
På eftermiddagen tog jag rundan med Ixa och sedan tog jag fram degen ur kylen som jag satt dagen innan på morgonen. 
Jag testade att göra eget pinsabröd. Nu skulle den även jäsa 1-2 timmar ute. Sedan kunde man forma brödet och grädda det. 
Gubben och brorsan gav pizzan godkänt och att den var ätbar. Nu har jag inget att jämföra med eftersom jag aldrig ätit en pinsa pizza tidigare.
Ja kvällen blev vid tv;n och Sverigematchen. Jag ser ju inte bollen men det går bra att höra på kommentatorerna.

2026-06-20

Vi gick till havet

Efter frukosten och lite andra bestyr gick vi ner till havet.
Vi tog sikte på Playa Flamencastranden och deras strandbar. Vi hittade ett bord i skuggan  och slog oss ner och tog oss en varsin öl.
Der var länge sedan vi satt vi stranden och myste så det var underbart. 
När vi gick hemåt igen tog vi även ett vätskestopp på An Sibiin innan vi landade hemma.
Det blev en skön vila på soffan för mig.
På kvällen blev det sill och potatis och efter det plaserade vi oss vid tv:n och såg på fotboll. Men jag gick snart och lade mig 

2026-06-19

Glad Midsommar

Igår var jag och tog blodprover inför ögonoperation. Jag var på vår vårdcentral eftersom jag fått tiden i min sjukhusapp. Men jag fick en toppensköterska som stack galant.
När jag kom hem åt vi frukost och sedan stack vi iväg igen och handlade.
Resten av dagen blev vi hemmavid. Gubben och brorsan styrde i trädgården och jag tog mig en powernap på soffan. Blev ett dopp i poolen senare på kvällen efter middagen.