2013-03-14

Nyttigt, näääääää men GOTT

Här blev det våfflor till kvällsmat idag. Hade en grädde i kylen som höll på att gå förlorad annars. Jag gör alltid våffelsmeten själv, för det är så enkelt att vispa ihop. För mjöl, vatten, grädde eller mjölk har man nästan jämt hemma. Jag har ett jättebra recept i ett gammalt exemplar av Sju Sorters Kakor som knappt håller ihop i pärmen längre.
Men konstigt nog så blir jag alltid proppmätt efter 2 st våfflor. Men både gubben och grabben tog både 2 eller 3 eller var det kanske 4 st innan dom var nöjda.

5 kommentarer:

  1. Oj vad glad jag nlev för våfflan.
    Trodde det var slut med bloggandet,
    men jag vet att Det har varit myvket på gång.
    Jag kan äta våfflor dygnet runt
    om det gäller det.
    kram

    SvaraRadera
  2. Mums, lite måste man ju unna sig!!

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. mums för våfflor, det är verkligen så gott;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Vilket bra mat tips! Det var himmla länge sedan vi åt det...
    Helg kramar Sussi

    SvaraRadera
  5. Vafler er alltid godt!
    Jeg pleier og å servere de med krem og syltetøy!
    Ønsker deg en vakker søndag! Klem :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.