2008-06-14

Snigel


Idag på morgonen har jag varit ute och klippt gräsmattan. Nu börjar den växa så det knakar igen, efter regnskurarna som har kommit. Gräsrötterna blev förmodligen överlyckliga när dom kände fukten. Vi har mycket vinbärssniglar där vi bor, och nu efter regnet dräller det av dom på tomten. Så jag fick gå och putta undan dom när jag klippte. Vill ju inte köra över dom med klipparen. Jag ryser i hela kroppen om jag råkar trampa sönder en. Känner riktigt hur ont det gör i dom, när huset går sönder på deras rygg. När man cyklar till jobbet på morgonen får man nästan åka slalom för att inte köra över någon. Det sägs ju att man kan äta dessa också. Usch och blää säger jag bara. Jag kan inte äta sniglar över huvud taget. Provade i Frankrike en gång. Det smakar väl inget särskilt om dom mer än vitlök som dom låg i. Men bara vetskapen om att det är en snigel, gör det jätte svårt att svälja ner det.
Är ni superladdade för kvällens match Sverige - Spanien. Då måste vi tjoa och hojta fram Sverige till vinst.

21 kommentarer:

  1. Tjo! Vilken söt liten snigel! Jag blev så glad när du skrev så fint om dem, visst ska man vara rädd om de ljuvliga djuren! Ha en trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag har såååå svårt för sniglar, men dom värsta är ju dom svarta mördarsniglarna, uscha .

    Japp vi hejar å hejar, Zlatan har just gjort 1-1 så än finns det hopp om vinst=)

    Trevlig helg, kraaaam//S

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, det knastrar så läskigt när man kliver på sniglar, stackars små... Tur nog har vi inte så många där jag bor.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Fler äckliga djur! ( tänker på fisken i räkorna...) Jo, jag har mailat dem som säljer räkorna nu, tycker verkligen att jag borde få någon kompensation...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  5. Ja huga ja...inte äta sniglar. Nää...det gör jag INTE!
    Puss

    SvaraRadera
  6. Mina grannar hejade just för hela gården men det hjälpte inte(=
    Men Sverige kommer igen!

    Blä för sniglar!
    Har också provat såna i vitlöksmajonäs men det hjälpte inte.
    Gick bara inte att äta!

    Ha en skön Söndag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Jag har faktiskt ätit sniglar när jag bodde i Marocko och det var ingen höjdare tycker jag . Dom åt det som godis på kvällarna, köpte ute på stan från små vagnar...
    Nä, jag håller mig till Karamellkungens lösvikt istället... :))

    SvaraRadera
  8. Hej där i gröngräset.
    Sniglar är inte gott, men det är spännande djur att se på.
    Så länge det inte är de däringa mördarsniglarna....
    Dom strör jag salt på....
    Visst är jag grym.
    Synd att Sverige förlorade matchen, men det kommer flera.
    Sköt om dig vännen.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  9. Åh din potatissättning påminner mig om vad som komma skall för min del.:-) Jag längtar dit!

    Kram goa...

    SvaraRadera
  10. Hallå!
    Inte hjälpte det att jag skrek och tjoade, vi får hoppas på Rysslandsmatchen nu.
    Ha det så gott!

    Kram //annette

    SvaraRadera
  11. här hemma är det rätt tomt på sniglar... skönt är väl det så äckliga som de är... blä!

    sverige var för trötta, de klantade till sig där sista minuten... så jäkla typiskt... :(
    hoppas helgen varit nice!

    SvaraRadera
  12. Ha ha känner precis så du beskriver det om sniglarna!fångar alltid in ett lass innan jag klipper!

    Kramar Millan

    SvaraRadera
  13. Så där är jag med... jag går och puttar undan de små liven.. och precsi som du ryser jag vid tanken av ljudet när man trampar sönde de små liven... usch jag har gjort det med två stycken i helgen!!

    KRAM PÅ DIG A-C

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    hua för sniglar..

    MÖRDARSNIGLARNA har invaderat min tomt nu..de smakar glat tupp min sallad..i hate them...fy, fy , fy..inte kul..när det var sol såg man inte skymten av dem..men nu invaderar de trädgården..nu äre krig...de måste utrotas...jobbigt men nödvändigt..

    dina sniglar är fina hoppas att de inte är ett problem..
    krma anna

    SvaraRadera
  15. Vilken snigelbild.
    Dom där mördarsniglarna är jag mer arg på.Jag som är en sann djurvän,klipper dom med sekatören(och skriker samtidigt),annars tar dom ju över hela trädgården.
    Ha det gott
    kram Anette

    SvaraRadera
  16. Hejsan!

    gillar heller inte sniglar...så slemmiga tycker jag.har aldrig prövat att äta dessa delikatesser å tänker inte göra det heller....föredrar din makaronisallad istället...*LER*

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  17. Hejsan!

    Jag tar en liten paus i trädgårdsarbetet nu vid bloggen, skönt!
    Ja visst märks det att allt börjar växa nu igen efter regnet, men även om man gillar sol så tycker jag att det är mysigt med lite regn så att allt växer, trots gräsklippning. Det är såå tråkigt med gula gräsmattor

    Ha en bra vecka
    Kram LEna

    SvaraRadera
  18. Nä blä för slemmiga sniglar! En gång stoppade lille sonen två i fickan.. Hans mamma blev inte glad när hon skulle tömma fickorna inför tvätten;)

    SvaraRadera
  19. Ja, nu börjar gräset att hämta sig igen.. Fast nu vill man ha lite värme :-)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Nä, sniglar är ingen hit. Men jag provar nog hellre vinbärssniglar än mördarsniglar. Blä...

    SvaraRadera
  21. Hihi vilket otroligt sammanträffande! Sonen kom just in med en sån där jättesnigel och visade mig här..tycker dessa stora med snäcka på ryggen är rätt coola faktiskt, visade ju en nästan likadan på bloggen för några veckor sedan :) Men mördarsniglar - nä tack, hu vad det är groteskt läskiga.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.