2012-02-25

Herr och fru surdeg

Igår när jag kom hem från jobbet fick jag torka ur kylskåpet för min surdeg hade bubblat över. Jag har satt två stycken nu igen som jag bakar på. Jag gjorde ju av med mina gamla när vi åkte på semester i höstas. Det räckte ju för grabben att ta hand om huset och prinsessan. Hade inte mage att be honom mata mina degar varje vecka också. Men nu har jag en råg (herr) och en vete (fru) igen som verkar stormtrivas eftersom dom bubblar så mycket. Har satt en deg i kväll på kalljäsning som åker in i ugnen i morgon bitti.
Nu är det snart dags att se på melodifestivalen igen. Har tyckt att det mesta har varit blaha, blaha i år.

5 kommentarer:

  1. Jag har aldrig gjort något med surdeg... Det verkar ju lite spännande...

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hela mellon är nästan som en enda surdeg... men ändå sitter jag framför TV:N,

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. I kväll var det inte Blaha,många
    väldigt bra låtar.
    Svårt,men jag höll ju på Daany

    SvaraRadera
  4. Jag kollar inte Mello, men gärna din deg. Den är mycket mer spännande..

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag har varit sugen länge på att prova att baka med surdeg, men det har inte blivit av för att jag har fått för mig att det är lite bökigt. Men det kanske det inte är? :-)

    Önskar dig en fortsatt skön söndag!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.