2008-05-03

Mother and Father


Ja, idag har jag cyklat och hälsat på mamma och pappa. Jag bakade först limpor på morgonen, så tog jag med mig två till dom. Vet att pappa gillar nybakade limpor, vem gör inte det. Mamma hade fixat goda mackor till oss, som togs till fikat. Tog lite bilder på hennes krukor som dom har på balkongen. Hon hade suttit i veckan när vädret var så soligt och skönt och målat dom. Ett motiv på varje kruka som gick runt om hela krukan. Brorsan skulle ha med sig lite blommor som hon skulle plantera i morgon i dom. Efter några timmar med skratt och prat åkte jag hem för att gå och möta gubben vid hans jobb när han slutade. Innan jag stack satt jag en deg på jäsning som skulle bli pizzabottnar till pizzan som vi fixade när vi kom hem. Vi käkade och tog ett gott glas rött innan körslaget började. Nu är timen 23.00 och jag ska kolla runt vad som hänt hos er övriga bloggvänner.
P.S. Kolla in på http://beasbarnslikheter.blogspot.com/ hon har en liten utmaning
Tipsa om min "Använd vad du har"utmaning på din blogg och skriv sedan en kommentar om ditt inlägg så kan den bli din. Vinnare dras den 10 maj.

28 kommentarer:

  1. Härliga krukor din mamma målat.
    Ja,vem kan motstå nybakat bröd.
    Det låter som du har haft en härlig dag.
    kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tack f�r titten p� min blogg!

    I vilket program har du skapat dina fina bloggbilder?

    Fina smycken ox�.

    Ha det gott/ Limerose

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Du är inbjuden hos mig för ett glas eller två med tilltug. Tag plats och ha kul *fniss

    Hmmm...smörgås är så go på morrona!

    Ha en kul helg!
    //choe

    SvaraRadera
  4. Oj vad din mamma är duktig på att måla.
    Här har det inte kommit nån hund valp än,sist gick det fort nu har det gått ett bra tag?
    Kram irene

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga krukor! Tänk om jag kunde måla så där fint.... men det kan jag inte ... :)
    Jag får nöja mig med att titta på vad andra skapar med färg och pensel.
    Men jag är inte ledsen för det... jag kan ju så mycket annat :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Så fine krukker din mor har på terassen, solen tittet frem til slutt her hos oss også, så dagene brukes i hagen...luke luke luke...Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Men oj så dyktig din mamma er til å male på krukker! Så sommerlige og fine. Vet du, min mamma maler på tre. Hjemme har vi alle en postkasse som passer til huset. Visst er det herlig med dyktige og snille mammaer? Og som lager sånn til en deilig fika i tillegg :)

    Ha det så bra på en Søndag, og takk også for en gullig kommentar!
    Klem Aina

    SvaraRadera
  8. Vilken skön dag du verkar ha haft med mycket gott *ler*

    Underbara krukor din mamma målat!!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga krukor din mor har hos sig. Målade en blommkruka som jag skulle ha som askkopp ute. Med en tom glasburk i. Blev jättefin. Men någon "lånade" den så nu är den borta.
    Hoppas ditt bröd blev bra. Ska baka i veckan. Vi närmar oss 17 mai med besök och fest så....
    Hoppas din söndag får massor med sol.
    Det har min.
    Kram Synne ;D

    SvaraRadera
  10. Hej Mamma C!
    Jag älskar också nybakade limpor. :D

    Jag tycker att det är super kul att cykla. Jag brukar cykla till skolan men.. Inte just nu för det är lite kyligt på morgonen ibland.

    Det var super fina krukor! Jag kan bara rita hundar och några blommor... Hehe :D

    Ha det så bra!

    Kramizar / Mammas Flicka

    (Tack så mycket för kommentaren i min blog!)

    SvaraRadera
  11. Så flotte krukker din mor har laget! Og så snill du er som tar med deg freskt brød til din far!
    Ha en fin søndag!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  12. Himlarns vad du är duktig med pärlor!!

    Vad gott med nybakt bröd,kommer aldrig till skott och bakar själv fast det är så gott!

    Krukorna din mamma målat är jättefina!Konstnärstalanger i eran familj tror jag minsann=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Du verkar ha så mycket energi som orkar baka och röra på dig hela tiden, bra gjort, jag är aviiis.
    Kram kram//S

    SvaraRadera
  14. Då blev väl dina föräldrar glada när du kom med nybakat ! Vad duktig din mamma är på att måla, söta krukor.

    Ha en bra vecka !
    kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Oj, så flitig du är. Bakar och gör pizza... Jag känner mig så väldans lat.
    Vilka härliga krukor som din mamma målat. Helt unika, så kul! Man behöver nästan inte ha blommor i dem, de är vackra i sig själva.

    SvaraRadera
  16. åh vad din mamma är duktig på att måla en riktig konstnär!!

    Smaskiga mackor-nu blir jag riktigt hungrig..

    kram anna

    SvaraRadera
  17. åh vad fina bilder! du kan din sak du! :)
    härliga smycken!
    hoppas du haft en skön helg!
    kram karro!

    SvaraRadera
  18. Fina krukor med skärgårdstema

    Ja nybakat btöd är väl det godaste som finns

    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Otroligt fina krukor.:-) Kram

    SvaraRadera
  20. Så härlig sida du har.. Kram o trevlig vecka!
    Jannice

    SvaraRadera
  21. mmmmmmm nybakade limpor, får gåshud så gott!

    verkligen vackra krukor mamsen gjort!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  22. Så fina krukar din mamma gör..!!
    O du bakar o str i;)
    men fattade inte riktigt"tpsa om vad du har" grejen, måste missat något!!

    Kvällskram Millan

    SvaraRadera
  23. Måla hus är ju faktiskt riktigt roligt, det blir ju så fint!!! När jag stog på skyliften så önskade jag att vi hade ett enplanshus.... ti-hi...

    SvaraRadera
  24. ååå nybakat...hur gott låter inte det.Fick en assistent av svärfar i helgen som snart ska invigas....bullar hade jag tänkt.

    Pizzan blev säkert underbart god.

    Så fina krukor mamma målat...duktig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  25. Hej,jag har en utmaning till dej hos mej.Anta den om du vill.
    kram Anette

    SvaraRadera
  26. Du har en utmaning hos mig med, undrar om det är samma som förgånde kommenterare ;0)...
    Så fina smycken du gjort & krukorna va fina med !!
    Ha det gott..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  27. Vilka underbara motiv din mamma målat på krukorna. Ni verkar vara otroligt konstnärliga båda två.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.