2014-02-08

beginning of my Saturday

Vaknade vid åtta snåret och kände mig utsövd och laddad för en ny dag. Våra lördagar startar nu mera på gymmet och det är kondition som står på schemat, som gubben och jag gjort upp. Jag pressade mitt personsbästa även denna lördag. Jag har min bästa coach på löpbandet bredvid mig (min fina gubbe) som peppar och överöser mig med beröm när jag springer. Inte nog med det så är han superduktig med. Han gjorde 8,6 km på timmen. idag.

Efter träningen köpte vi med oss gott bröd till kaffet när vi skulle hälsa på sonen. När vi stod i bageriet fick vi se att dom hade makarons som vi aldrig har smakat. Så vi var tvungen att testa det nu. Fanns hur många olika smaker som helst, men vi tog hallon. Visst var det gott och det stillade sockerbehovet helt klart.
När vi kom hem från sonen körde vi en storvattning av alla våra växter och citrus, ett skit göra men ett nödvändigt ont om man vill ha växterna kvar till sommaren.
Nu började det att kurra lite grann i magen och vad skulle man hitta på som går snabbt och är gott. Jo det fick bli lite stekt bacon och körsbärstomater, grönsallad lite makaroner + pimienta de padron.

 
Nu blir det bara slappa vid tv:n och datorn och bara ha det riktigt gott. Ha en fortsatt skön helg.
 


6 kommentarer:

  1. Vilken mysig lördag .Ha en skön kväll vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. TREVLIGT SOM VANLIGT HOS ER.
    JAG TAGER MIG EN MACKA OCH ETT GLAS ÖL, DET RÄCKER FÖR MIG OCH BLIVER ÖVER.
    I KVÄLL TROR JAG ATT MELLON BLIVER BRA, NANNE GRÖVALLS GRABBAR ÄR MED.
    PERA ÄR GENOMFÖRKYLD,
    DET ÄR DEN TIDEN NU, UT OCH IN I ALLA VÄDER, DÅ DRAGER MAN PÅ SIG
    SÅDANT.
    TREVLIG KVÄLL NU

    SvaraRadera
  3. Heja er vad ni är duktiga! Här hemma är vi så lata!

    Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så himla bra att ha sin coach med sig på det sättet! Fint att kunna sporra varann! Kram Sara

    SvaraRadera
  5. god mat och gott bröd, ser det ut att vara.
    Ha en fin söndag
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag. Å så kul med kort, säger så mycket mer.

    Duktiga ni är på gymet.

    Kraaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.