2014-06-22

Kul men inte kul

Vår midsommarafton började hur bra och trevligt som helst. Vi åt sill och potatis vi vuxna och barnen åt korv och köttbullar. Sedan blev det god kolapaj med ett berg av jordbubbar som en av döttrarna hade tagit med sig. Efter det dags för lekar och lite dans, så vi fick röra på oss lite och hoppa ned det vi stoppat i oss. För vi skulle ju få plats i magen med det grillade till kvällen. Men när vi hade som trevligast hände det en olycka. Min lilla mamma skulle kliva in på altanen igen men trampade fel och benen vek sig. Hon kände direkt att ena benet gick av och kunde inte röra sig där hon låg. Det var samma ben som hon bröt lårbenet i för några år sedan. Vi fick ringa ambulans och när dom kom frågade dom så klart vad hon hade druckit. Nu är det så att min lilla mamma nyttjar inte starkt längre. Jag följde med in till akuten, men där gick det för ovanligheterna skull väldigt snabbt. Hon fick åka nästan direkt upp till röntgen när vi kom in. Sedan blev hon inlagd på avdelning för väntan på operation. Nu var det många operationer som var mycket allvarligare än hennes som måste gå före. Så inte förens idag (söndag) hon fått åka upp till operation. Vi väntar nu på att hon snart ska vara tillbaka på avdelningen igen.
När jag kom hem igen körde vi igång grillen. Efter det åkte barn och barnbarn hem till sig.















9 kommentarer:

  1. vad synd för din lilla mamma --men som ambulansförare hör det till att fråga om man druckit....det menas inget illa med det---de måste fråga
    Sköt om henne
    farmor C

    SvaraRadera
  2. Men nej! Stackars henne.
    Hoppas att det går bra med allting.

    Sen blir jag aningens irriterad att man frågar vad hon druckit.
    Lite fräckt...

    Må så gott nu/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Blir så ledsen av att läsa om det som hänt "Hajan".....om du kommer ihåg önskar jag sända med en krya-på-dig hälsning.Ni verkar ju haft en trevlig fest innan detta hände . Min mor som blev 94 år lyckades klara av 2 brutna höftleder efter fall, så om jag uppfattat Harriet rätt så kan vi snart läsa hennes trevlig blogg igen. /Maj

    SvaraRadera
  4. Nei uff! Stakkars din fine snille mamma! Håper det går bra og at hun snart blir frisk igjen! Hils henne god bedring! Klem fra Gry

    SvaraRadera
  5. Vilket snörpligt avslut! Trist! Stackars din lilla mamma. Hoppas det går bra för henne trots allt!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  6. Stackars din mamma :( Hoppas hon snart är på benen igen.
    Och stackars er, man blir ju orolig. Njut av dagen och ha det fint, kram kram

    SvaraRadera
  7. Men nej, stackars din mamma. HOppas hon återhämtar sig snabbt.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Förstod att något hade hänt. Har varit inne på "Hajans" blogg flera gånger. Stackars henne, otur igen.
    Du får hälsa henne så gott från Tummelisa, att jag saknar hennes inlägg på bloggen, och att hon ska krya på sig.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  9. men åh stackars din mamma! Så himla tråkigt och vad ont hon måste haft. Så tråkigt för er som fick vänta. kramkram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.