2013-06-02

Tungt

Idag när jag vaknade kände jag att jag var tung i skallen. Nej, då inget party i går utan ren huvudvärk utan några hjälpmedel. Gick upp och tog ett piller och tog hundarna på en promenad. Kände när jag kom ut att det var väldigt kvavt i luften. Kanske är åska på G och lite mera regn. När jag kom tillbaka från promenaden fixade jag frukost till mig och gubben på altanen. När jag väckte honom sa han, va tung i skallen jag är. Så nu är vi två som sitter här med skallepär och tagit oss varsin tablett för att bli bättre.
Det blir ju att man känner en massa måsten när man tittar ut på sin trädgård, där ogräset växer så det knakar och gräset är lika högt som en sommaräng snart. Man får väl skarva lite :)
Men jag ska sätta en deg på jäsning, för jag har lovat en limpa till grabben som kommer idag. Sedan ska jag plantera lite blommor som inhandlades igår. Så bara pillret gör verkan, är vi på G igen.
Bilden tycker jag passade till inlägget. För man känner sig lite vissen när man har ont i knoppen.

9 kommentarer:

  1. Jaa, nu överdrev Du nog lite.
    Jag tycker du kör jämt med gräsklipparen. Tack för din kommentar hos mig, ja vad bra att Per frågade om vi skulle kolla.
    Jag vill inte be någon om jag inte behöver. Men vi hade riktigt kul
    ett tag, tänk med sin gamla morsa och man kan skoja. Skönt tycker jag vet Du. Jag skall steka en fläskfile, det var en annan bloggare som visade sin mat.
    jag gick direkt till frysen.
    men nu skall jag bara ha lite rester. Filen bliver till kvällen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det släpper snart skallebanken!
    Här hänger åskan i luften, kvavt så det känns som att jag sitter i en garderob...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hoppas huvudvärken blivit bättre.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hoppas tabletten har verkat nu så du slipper pannknacket! :)
    kram viktoria

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår lite bättre nu och huvudpinan försvunnit!

    kram

    SvaraRadera
  6. Så där tung i skallen kände jag mej i går när jag vaknade och inbokad på två stressiga bröllopsjobb som jag var, men man proppar i sig tabletter och tutar och kör förstås. I dag har det varit såå hett och hela dagen har tillbringats i skuggan, så skönt. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Usch och fy för sån huvudvärk...det hade jag i lördagsmorse och halva dagen också.
    Hoppas ni mår bättre nu!
    Ha en fin vecka.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Vad jobbigt med huvudvärk, den beror säkert på vädret för det var flera på jobbet som hade huvudvärk innan det började spöregna och blåsa mitt på dagen. Nu är det en helt annan luft ute, mycket klarare och friskare. Hoppas att huvudvärken släpper snart!

    Vilken söt inneboende ni har fått! :-)

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  9. Hoppas att huvudvärken släppt o du känner dig bättre. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.