2013-10-07

Utomhusträning

Jepp, det blev det idag för mig och gubben. Vi slopade träningen efter jobbet idag och istället styrde vi bilen mot Linköping. Gubben hade hittat ved på blocket, som han var spekulant på. Vi slog till och köpte allt. Det var två granar som var nedsågade i lagom stora kubbar. Så först upp med allt på kärran. Sedan vila under hemfärden, för att sedan lyfta av allt från kärran och stapla upp det när vi kom hem. Men nu är man nöjd och belåten när allt är klart.
Min Osso Buco som jag gjorde igår blev jättegod. Så det kommer att göras fler gånger. Vi öppnade en flaska rött som jag fick när jag fyllde år för ett tag sedan, och den var jättegod till maten.

7 kommentarer:

  1. Ja Ni är inte dåliga att jobba.
    Snart får ni semester som väl är.

    kramisar Hajan

    SvaraRadera
  2. Ossu Buktu vad är det. Låter spännande.

    Vad skönt nu kan ni elda o vinter. Mysigt!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Kroppsarbete är det verkligen att stapla ved!
    Vinet har jag smakat, gillar det.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Kroppsarbete och att slippa frysa i vinter, ger jag tummen upp!

    kramen

    SvaraRadera
  5. så gott det ser ut.
    Ha en bra tisdag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Tror jag blev lite snurrig av att se vinet, läste att två grannar var nedsågade ;D men det ser riktigt gott ut så inte så underligt. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Bra belöning efter hårt fysiskt arbete! Kram Sara

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.