2017-08-05

Marknad

Idag har det varit marknadsdag. Såklart gick vi dit och trängdes i värmen med alla andra. Men vi hann inte så långt innan gubbens telefon ringde. Det var Mediamarkt som ringde och sa att dom kom mellan 12.00 och 14.00, för att leverera vårt nya kyl o frysskåp. Så det var bara för han att vända på klacken och knata hem igen.  Barnbarnen och jag gick hela marknadsgatan och sedan köpte vi churros på vägen hem. När vi kom hem satt gubben fortfarande och väntade på dom. Men strax innan 14.00 dök dom upp. Så nu är den gamla frysen väck och det kombinerade skåpet på plats. Vår gamla tog sopletarna direkt när vi kastade det.
Efter middagen har jag lärt störst att lägga patienser. Vi började med klockan och idioten.

5 kommentarer:

  1. morn,morn jaa det är nog så att klockan går ju inte lika i alla länder. Oftast så att kommer vi inte i dag, så kommer vi i morgon.
    Kortspel är alltid tidsdrivande, Idioten kan jag ju, sen er tid.'¨Klockan har jag aldrig lagt.
    I dag är det underbart ute bara 15+ och lite mulet.
    vi hörs ha det bra´´

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha bra kyl och frys. Ser mysigt ut med kortspel. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Smidigt att de levererade kylen och frysen till er!
    Men jag kan förstå att det var hett att gå på marknaden nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt med marknad ... ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga dagar i solen ni har!
    Här regnar det igen ha ha...vad annars!!!
    Kram denna söndag, ha det gott :)
    Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.