2008-02-09

Dagens äventyr


Tog min cykel för att trampa iväg ca. 5km. för att hälsa på mamma o pappa. Hade min ryggsäck på ryggen med 2 flaskor vin, som jag hade köpt åt mamma o pappa. Svängde förbi våran handelsträdgård och köpte två knippor tulpaner. En till mig och en till mamma. Sedan for jag vidare till kondiset och köpte en varsin bananbakelse, och in på Ica för några små saker. Väl ute vid cykelstället igen stod min cykel med nada luft i bakhjulet. Där stod jag med en ryggsäck på ryggen, en påse med två tulpanbuketter, en kartong med bakelser och en Ica påse. Nu var jag ju inte riktigt framme ännu, svor en liten ramsa och gick den sista kilometern. Fick hämta cykeln med bilen sedan, så nu står den i garaget för att bli lagad. Så jag kan ta mig en tur på den igen.

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Tack för att du lämnat kommentar i min bligg..åh jag gillar oxå cykla de frihet..låter som du har me lika mycket som jag i cykelkorgen..trist när de inte blir som man tänkt sig bara..
    kram Elizabetth

    SvaraRadera
  2. Ja, då vet du hur det kan bli ibland. Men cykla är toppen annars.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.