2008-02-03

Efterlängtade


Idag kommer mellan dottern och mågen hit på middag. Vi ska käka fläskkotlett och potatisgratäng. Dom skulle köpa med sig semlor till kaffet. Vi vet att det inte är förrens på tisdag det ska ätas, men det är så smaskens och gott. Det är tur att man ska köra ett boxpass ikväll.


Hon ska låna min ny inköpta symaskin. Jag fick en symaskin av min lilla gubbe när barnen var små. Den gick varm, jag sydde det mesta på den. Kläder, mjukisdjur (Kalikå), gardiner och en massa kläder som skulle lagas och läggas upp. Efter ca. 20 år ville den inte vara med mer. Vi kolla vad det skulle kosta att göra en renovering. Men det var lika dyrt som att köpa en ny med de enklaste sömmarna. Ett tag lånade jag symaskin när jag skulle fixa något, min mammas, grannens men nu har jag tröttnat och gjort slag i saken och köpt mig en egen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.