2009-03-05

Nya kompisar

Har annlänt till vårt vardagsrum. Gubben köpte dessa två charmiga fåglar härom dagen. Dom fick en plats i vårt vardagsrum bredvid tv:n. Så när vi kollar på burken, så står dom och kollar in oss i soffan. Idag gjorde jag mannagrynspudding och saftsås som vi ska ha med oss i våra lunchlådor i morgon. Vet att det inte är någon middag, men man måste ha något i magen på dagen. Vi ska ta hem thaimat imorgon efter jobbet. Mannagrynspudding gjorde ofta min farmor när jag var liten, och jag älskade den och saftsås till. Nej, nu är det natta här hos mig, ska ju snart upp igen och då är det FREDAG.

15 kommentarer:

  1. Vilka häftiga fåglar! Tihi...ursöta!

    Mannagrynspudding?...hmmm...mannagrynsgröt är ju himla gott, pudding har jag nog aldrig smakat.

    Och den där skogsbärs ripplade marscapone! den är ju bara så otroligt god! Skulle lätt kunna att sitta och äta upp hela burken för mig själv!*suck*

    Ha en trevlig helg!
    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  2. Men vilka sötingar:-)
    Mannagrynspudding har jag aldrig smakat.. Åhh, vad gott med Thaimat..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mannagrynspudding med saftsås har jag inte ätit sen - ja, jag minns inte när. I alla fall åt jag det alltid innan jag skulle dansa balett när jag var liten. Mamma hade varsin bunke med sig i bilen som jag och min syster fick sleva i oss när hon kom och hämtade oss vid skolan. Se där, du lyckades väcka gamla minnen hos mig. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Mannen din har god smak ja,fuglene var stilige :)....fikk lyst på sånne jeg også;)
    God helg!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Vilka rar kompisar som flyttat hem till er! Mannagrynspudding vet jag inte när jag åt sist, så gott, känner i munnen precis hur det smakade, en god bortglömd rätt idag, Hä en skön helg, KRAM

    SvaraRadera
  6. Är det bra med silikonformar? Hör en del som använder det men aldrig själv provat.

    Vicki

    SvaraRadera
  7. Vilka otroligt underbara fåglar...nu behöver ni inte ens sätta på TV:N...Mannagrynspudding brukade min farmor göra till mig...tyckte det var så gott!
    Vill önska en härlig helg!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  8. det var häftiga fåglar som sykr er varje gång ni kollar på tv. Ha en skön helg. Vi hörs på bloggen. Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Super sötisar är vad dom är fåglarna=)
    Önskar dig en trevlig helg å hoppas Thaimaten var mumsig.
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Jag älskar mannagrynspudding.
    När jag var liten fick vi det då och då. Även stekt mannagrynsgröt. Sååå gott.
    Längtar just nu...

    SvaraRadera
  11. Heeejjj! Nu var det ett tag sedan, men skärpning från mig..
    Guuud så söta fåglar, vilken rar gubbe du har som köper såna gulliga djur.
    Kram Hannah

    SvaraRadera
  12. Mannagrynspudding är dundergott, åh nu blev jag suget på det och inget mannagryn på flera tusen mil:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  13. Vilka söta pipar.
    De skulle få plats hos mig med direkt alltså.

    Mannagrynspudding ja, det har jag inte ätit sen jag var liten.
    Gissa att jag blev sugen på det nu.
    Måste införskaffa mannagryn tror jag.
    Hoppas nu helgen blir bra hos dig.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  14. Åhh,vilka coola och fina fåglar,
    fina kompisar som håller er sällskap.=)

    Min mamma gjorde ofta klappgröt av lingon när jag var liten,tyckte det var så fluffigt och gott!Mannagrynspudding vet jag inte ens om jag har smakat någongång..isåfall så är det väldigt längesedan.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Vart är de köpta?? Nyfiken för de var söta =)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.