2009-03-01

Slapp Söndag

Idag var det lite segt i starten, gubben och jag var på partaj igår. Idag var vi hos mina föräldrar på middagen och firade pappsen som fyller 83 år. Vi fick sparrissoppa och gott bröd med ost till. Sedan blev det våfflor till fikat. Jag fick jättefina silkonformar av min mamma. Hon hade skickat efter en sockerkasform och 10 st. muffinsformar.(Ska ta bild på dom imorgon) Muffinsformarna kan man ju även göra fina tvålar i. När vi kom hem blev det byte direkt till myskläder igen och lite slapp på sängen. Nu sitter jag här vid datorn med en kopp rött te och knäckemackor och ska kolla runt hos er. Sedan ska jag inta ryggläge i soffan och se på Beck. Ni ska ha en ny bra vecka allihopa.

19 kommentarer:

  1. Mysigt och gott att bli bjuden på midda. Vi har varit hos mina svärföräldrar på midda idag!!

    Var bor du någonstans?

    Vicki

    SvaraRadera
  2. Härligt att bli bjuden på mat:)
    Och silikonformar är ju toppen!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med en "slapp söndag". Det behövs ibland för att orka med den kommande veckan :)

    Ha en härlig vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Tjo! vad skönt det lät med en myskväll framför tvn. Älskar Beckfilmerna, de är verkligen spännande. Missade tyvärr den ikväll för vi var och såg män som hatar kvinnor. rekommenderar den, om än den var väldigt tung stundtals. Ska bli intressant att följa dina bakverk ock kanske även tvåltillverkning?! ;)

    SvaraRadera
  5. Å vilken skön helg!
    Å att avsluta den med en beck film kan aldrig bli fel.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  6. Härligt att bli bjuden på mat.
    Ska bli spännande att se bilder på formarna..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som en härlig söndag, dom där kloten du visa föregående inlägg va ju för söta . Hälsningar från ett snöigt bohuslän /Stina , titta gärna in hos mej

    SvaraRadera
  8. Trevligt kalas ni har varit på,och alltid trevligt att bli bjuden på god mat.
    Fick faktiskt också muffinsformar i silikon av min mamma.Dom är ju så fina.men jag har inte bakat i dom än.
    ha en fin vecka
    kram kram Anette

    SvaraRadera
  9. Alltid trevligt att gå på fest, ja förutom dagen efter då. Inte bara det att man kan vara bakis, utan även om man inte dricker och går i säng väldans sent så kan man känna sig bakis å fruktansvärt trött.

    Mysigt med lite kalas då på söndagen. Ska bli kul att se formarna=)
    Trevlig vecka right back at yha.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Åh vad underbart gott med våfflor! Det finns inget bättre (Jo, det gör det nog, men nu lät det så gott).

    Hoppas du hade en trevlig dag iallafall! Kramar Benita

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vilken härlif dag....slappa och annat mums...

    Och dina klot är ju så söta...

    HA´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  12. Söndagar är ljuvligt slappa i det här huset för det mesta....underbart att bara slappa innan veckan tar fart.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Men GUUUUUD vilken skön dag du verkar ha haft!!!

    /Avundsjuk aptrött bäbismamma som lätt kan stå och sova...

    SvaraRadera
  14. Tack för titten !
    Härliga slappa söndagar är så sköna =0)
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  15. Så koselogt å bli bedt på middag.
    Gratulerer med dagen til din far.
    Det er godt å kunne kose seg!
    Ha en fin uke!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Vilken mysig blogg du har!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  17. Härlig tankekarta du gjort över eran söndag. Skönt med en slappardag. Kram Ingis

    SvaraRadera
  18. Beck brukar jag med kolla på, bra att det går nåt bra även på Söndagar tycker jag. Ha en bra fortsättning på veckan, kram Katta

    SvaraRadera
  19. Så gott med sparrissoppa det brukar min pappa laga till när jag är på besök..han brukar koka en stor gryta sedan så fryser han ned..bara att ta fram och värma i micron.

    Lyxigt att bli bjuden på middag någongång,och våfflor är gott det med!

    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.