2012-02-22

Här kastas inget

Äntligen kan jag göra inlägg igen, tur att gubben min är en riktig datahacker :) För jag är helt novis och vill bara att denna lilla sak ska fungera.
Nu till dagens inlägg om att inget kastas. Denna gång gäller det äggvitorna som blev över när jag gjorde limepajen. Av dem blev det smarriga maränger med chokladpluppar, karamellströssel och lite karamellfärg i.
5 äggvitor, 2 dl socker vispas till hårt skum.
Sedan vände jag ner chokladpluppar, karamellströssel och till sist karamellfärgen.
Klickade upp detta på en plåt och gräddade dom på 150 grader i 1 timme.

7 kommentarer:

  1. Hejsan!
    vad mumsigt det ser ut!
    Jag har faktiskt aldrig gjort maränger, så man kanske skulle prova.
    Ha en skön torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Vad duktig Du är, så gott sen
    Jag har aldrig provat.
    Hoppas Du slipper simma till jobbet.
    NU ÄR DET VÅR,tror jag Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar maräng, smart med plupparna!

    Ha det gott idag!

    SvaraRadera
  4. Gaaa, jag är så godissugen!!
    Och inte blev jag mindre sugen nu=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Smarrigt! Visst är det tur när man har nån i familjen som kan hjälpa till med datorn när den strular. Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Du är bara sååååååååååå duktig! Inspierar mig till 1000 ;-)
    kramkram i massor

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Jag jobbar för sajten HittaRecept.se. Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://hallonoblabar.blogspot.com/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

    Vänlig hälsning,

    Pauline Torres
    pauline@hittarecept.se

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.