2012-04-25

Gammal frukt

Så låg det lite gammal frukt igen i fruktfatet. Det var en ananas och några övermogna bananer. Vet inte riktigt hur jag tänker när jag handlar frukt till oss. Det blir ofta frukt kvar som ingen av oss vill sätta tänderna i. Inte att det är ruttet men lite för övermoget i vår smak. Som mjuka päron eller möjliga äpplen t.e.x. Men det finns alltid något man kan göra med den utan att slänga det. Så denna gång blev det en hawaiipaj på banan och ananas. Denna med lite vaniljglass till satt inte fel i magen.

10 kommentarer:

  1. Hur gott som helst låter det som!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm...vad gott! Måste ta och skriva av det där receptet. Lät så gott med blandningen av bananer, ananas och kokos. Yummy!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jaa,du lilla vän man tager vad man haver sa just Kajsa Varg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Japp nu rinner tandvattnet igen och jag blir fika sugen...
    Den pajen som är såå god och kan ju ändras lite efter vad huset har ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  5. Så gott det där såg ut då...
    Men kan man ta nått annat istället för creme fraiche i?
    Får väl prova mig fram tror jag..

    Ha en fin torsdag nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  6. Gaaaah, jag måste titta bort! I hela TRE dagar har jag hållt mig från att kvällsäta. Igårkväll trodde jag att jag skulle dö när jag gick och la mig. Men se jag lever än!! Höhö!!! KRAAM!!

    SvaraRadera
  7. Det där var en paj i min smak..bara vattnas i munnen...kram och ha en fin helg

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Det låter ju himla gott. Jag brukar ha bananer över som blivit lite övermogna så det här måste man ju prova.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Vill önska en trevlig helg!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Den där har jag gjort med enbart ananas, men det låter gott att tillsätta banan!

    Skön helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.