2024-02-18

Sjukstuga


 Ja, det har vi nu här hemma. Både jag och gubben har åkt på en förkylning med en eländig hosta. Gubben började redan i torsdagskväll att känna sig krasslig. Ögonen började att rinna och en rethosta som bara är jobbig.

Jag vaknade igår morse och kände med en gång att jag hade feber. Sedan kom hostan framåt dagen. Det är en torr och retlig hosta som är skitjobbig.

Var bacilluskerna kommer ifrån tror jag att jag räknat ut. När våra grannar gick in på sin sista vecka här blev de sjuka och fick en ihärdig hosta. Gubben skjutsade dem till flygplatsen och förmodligen så hoppade det över några baciller på honom då.

Så det händer inte så värst mycket här hemma, mer än att vi hostar ikapp med varandra. 

So over and out.


Blomknopparna slår snart ut på julstjärnan.

24 kommentarer:

  1. Krya på er. Hostan tycker jag är jobbigast. Jag har fortfarande lite slemhosta som envist håller sig kvar efter min förkylning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,
      Jo, man tror att huvudet ska sprängas när man hostar.

      Radera
  2. Oh, vad tråkigt, inte kul med sån hosta. Krya på er. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,
      Det är verkligen inget kul att vara sjuk.
      Kram

      Radera
  3. Då vet ni vem som är bovarna i dramat i alla fall. Inte för att det gör det bättre för det är segt att vara sjuka. Hoppas det är snabbt övergående men under tiden så får ni vila er i form.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör vi 😉. Och det får vi verkligen hoppas att det inte blir långvarigt.
      Kram och tack

      Radera
  4. Krya på er!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Det är nästan omöjligt att undvika sådant dessvärre. Om man inte totalt undviker andra människor och det är svårt. Krya! Kram

    SvaraRadera
  6. Ja dessa baciller! Krya på er nu och ta det lugnt! Vi går in på vecka 3 i hosta och elände nu...puh...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Låter inte kul om man ska dras med hostan i flera veckor.
      Kram

      Radera
  7. Ja bacillerna är ettriga nu och kommer säkert därifrån. Bellus är sjuk hör hemma då vi kommet nog inte undan. Krya på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan inte undvika dem alltid.
      Tack.

      Radera
  8. Åh nej... krya på er snabbt nu!!! Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Vi får hoppas det inte blir någon långkörare.
      Kram

      Radera
  9. Men så trist att ni blivit sjuka. Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju roligare saker en att vara sjuk 🤒.
      Tack snälla

      Radera
  10. Jag är också förkyld just nu. Förkylningstider här i Sverige nu. Så lite svårt att klara sig undan.
    Vi får hoppas att vi kryar på oss snabbt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kommer inte undan jämt.
      Tack och detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.