2013-01-29

Njeeeeet, no more


Jisses vilken besvikelse det blev i söndagskväll när vi skulle äta här hemma hos oss. Vi skulle äta paltbröd med fläsk nämligen. Det gjorde vi ofta förr när barnen var små. Dom åt det också tills dom fick veta vad det var gjort av sedan var det tvärstopp, och då slutade även jag och gubben att käka det. Men nu fick vi se en kaka när vi var och handlade sist och vi blev sugna på att köpa en. Men förmodligen lät jag brödkakan ligga för länge i blöt. Konsistensen blev för sladdrig och det var inte gott. Så började jag att tänka på vad det var gjort av och då tappade jag matlusten helt och hållet. Så paltbröd är nu definitivt en avslutad maträtt här på vårt bord. Men någon som blev glad här hemma är vår gamla Prinsessa. Hon har fått en liten bit av kakan varje dag i sin matskål, men nu är den slut till hennes besvikelse.

5 kommentarer:

  1. Inte kul, men tur någon annan gillade det. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Jag sa ju att det inte är gott! :)
    Ni får hålla er till musslor istället :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk så det kan bli,ibland går det
    inte alls. Ja det var nog
    för mycket vatten.
    Tack för Du var med i dag, det
    bliver ju bra till slut.
    kram och sov gott/Hajan

    SvaraRadera
  4. Jag diskuterar ibland med mina barn vad som var vanligt att äta när jag växte upp och vad man fick för skolmat då jämfört med nu. Man åt både paltbröd, pölsa, isterband, lever och blodpudding! Mina barn vet inte ens vad det är. Kommer i håg i bland när skolan lyxade till det och man kunde få nån riven morot eller en tomat till maten :) nu har alla skolor (tror jag) salladsbuffeer och jag som nu för tiden inte äter kött alls längre tycker ju det är helt fantstiskt att de får möjligheten att välja det. Vilken tur er prinsessa blev glad för den maten i allafall. Kram Katta

    SvaraRadera
  5. så god kakan här under ser ut.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.