2013-11-05

Duvskrälle

Denna lilla söta duva höll på att göra så jag satt kaffet i halsen nu i morse. Den brukar komma när vi sitter och äter frukost ute på morgonen. Även idag kom den och satt och glodde om man skulle kunna tappa någon smula. Efter vi ätit tog jag kaffet inne vid datorn, för jag skulle jobba lite innan vi drar till havet. Rätt som det är ser jag bara hur duvan kommer infarandes mot mig. Jag hoppar upp och lägger av ett tjut, så även gubben hoppar högt där han sitter. Så duvan gör en tvärvändning och flyger ut igen. Jag har håret alltid uppsatt i en knut när jag sover, och hade fortfarande denna frilla när duvan flög emot mig. Gubben tror att duvan blev intresserad av knuten som guppar upp och ned när jag rör på huvudet. Han kanske trodde det var en ny duvdam som kommit till hans ställe, sa han.
Men nu är håret utsläppt och väskan packad för att dra, och duvskrället har inte syns till på ett tag som tur är.

6 kommentarer:

  1. kära nån, fåglar är ett konstigt
    fenomen. Vacker är Duvskrället, undrar om Ni kommer ihåg Kaj-skrället som talade till mig. Pappa gjorde ju sånt skoj, att hon sa
    Bussen har gått, bussen har gått.
    Ingen trodde mig ,sen var det ett program på TV om just Kajor att de kan
    tala. Lilla,lilla gumman förstår
    att både du och mågen blev rädda
    en härlig historia. VaCKER dUVA

    SvaraRadera
  2. Ha ha som det kan bli.
    De kan vara rätt fräcka de där duvorna.
    Kram på dig.
    Bodil.

    SvaraRadera
  3. Haha vilket drama! Hitchcock FÅGLARNA! jag tycker att duvor är vackra men lite läskiga.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Haha, den trodde kanske att han/hon hade hittat en kompis=))
    Jag hade smällt av!
    Fågelfobi är en underdrift när det gäller mig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha påminner om filmen "fåglarna" ju;))) jag hade nog tokskrikit;))

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.