2016-02-09

Rätt dag

Idag är det fettisdag, och dags att äta semla. Det finns ju hur många varianter som helst nu för tiden. På jobbet blev vi bjudna på orginalsemlan till eftermiddagsfikan. När jag kom hem så gjorde jag små våffelsemlor på mandelmjöl till kvällsfikat.
Smeten bestod av:
2 ägg
25 gram smör
1 dl. mjölk
1 dl. mandelmjöl
1/2 msk. fiberhusk
1 tsk. bakpulver
1/2 tsk. kardemumma
pytte salt.
Lät smeten stå en stund innan jag gräddade våfflorna. Sedan bredde jag mandelmassa och spritsade lite grädde på ena hjärtat, innan jag lade på ett hjärta till.

Har ni ätit någon semmelvariant idag då?

8 kommentarer:

  1. Åh,sååå gottit dessa låter & fiiiina ♡ ...
    /Natti Natti Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fina och goda! Jag åt semla igår :-) gott!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. vi åt små, barnanpassade på jobbet. Vaniljkräm i eftersom vi inte får servera något med mandel.
    Dina ser spännande, är de nån sorts lågkolhydrat sort?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Ja lilla gumman, det smakade jätte gott
    tusen tack

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Det var en ny variant med våfflor... Nope ingen semla för mig men vi bjöds på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  7. Våfflor med smak av semla! Himmel så gott!! Ska testas...
    Ha en fin kväll!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Jag åt semla igår. En vanlig en.
    Nu när jag såg dina våfflor så känner jag förstås att jag vill prova såna också=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.