2016-04-21

DIY Dinosaurieägg

Ville göra något kul till Wilmer när han fyllde år, och eftersom han är tokig i dinosaurier blev det ett dinosaurieägg.
Jag tog en ballong och blåste upp den. Sedan gjorde jag papier maché på den. Efter det fick den torka ett par dagar.


 
 
När ballongen torkat gjorde jag ett hål i den och stoppade i den här lilla dinon i det. Efter det klistrade jag på lite papper över hålet och lät det torka.

 
Efter det var det bara att ta fram färgen och måla det vitt och så klistra på ett Jurassic parks märke.


13 kommentarer:

  1. Så himla coolt... Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag också, tog han fram sin nyfödda på sin födelsedag.
    Det måste ju han tycka var stenkul.
    ha en sådan bra helg som det går.Det önskar jag er.
    Trevlig helg önskar Hajan

    SvaraRadera
  3. Det där måste ha blivit uppskattat!
    Cool idé.

    Härlig helg till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Men å vilken rolig ide! Verkligen snyggt gjort med. Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  5. Hihi Sååå smart & skojsigt 💕 ...
    Kan tro att det blev en kille som vart lycklig :)

    /Kram

    SvaraRadera
  6. men ååå vilken present!
    vad duktig du är och jag kan tänka mig att det blev en mycket nöjd liten en som fick kläcka ett riktigt dino-ägg...;)
    Ha en fin helg!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Det där måste ha blivit uppskattat!
    Cool idé.

    Härlig helg till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jamen så fiffigt! Klart han ska ha ett dinoägg :) Jättefin present ju...
    Ha nu en skön helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Så häftigt! Förstår att det uppskattades! Ha en fin helg, kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Haha Gud så FINT! Förstår att det var lycka!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Men åh... vilken himla fin present!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.