2016-04-10

Blandad lördag

Igår så delade vi upp sysslorna lite här hemma, jag var kreativ och gubben min var social. Han åkte iväg till sin pappa på korttidsboendet. Jag själv tog räfsan och fortsatte i trädgården med att fixa lite vårfint. När gubben kom tillbaka var tunnan uppvärmd och badklar. Vi tog oss ett glas skumpa och njöt i solgasset. Sedan blev det mat på altanen och senaste Beck.
Idag är vädret ännu finare, så arbetskläderna åker på igen. Vedklyvning står överst på listan.
Ha en skön och solig söndag allihopa.
Man blir törstig av att räfsa löv.

Nu är det dags att byta, den här har gjort sitt.
Ska köpas ny i år när vi är i Spanien.
Krusbärsbusken börjar knoppa sig.
Vackraste iris.
Drycken till tunnan.
 
Rullader på altanen i kvällssolen.

8 kommentarer:

  1. Men sååå mysigt med rullader i kvällsol på altanen!
    /Söndagskram fina du

    SvaraRadera
  2. Så jättefint för Er, hoppas på en lika bra söndag.
    Per kommer hit, vi skall ha Lax , och Toscakakan blev jättebra denna gången. Inga eldsvådor i går. Hua mig, kram från Masmma >H

    SvaraRadera
  3. Underbart att kunna sitta ute och äta. Det var ljuvligt ute igår. Vi delade också upp sysslorna. Mannen jobbade ute i trädgården och jag putsade o fejade inomhus. Bra att flaggorna är välanvända. Vår flagga kommer bara upp på bemärkelsedagar.

    Fin söndag! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Middag på en altan. Det är drömmen! Vi har bara en balkong. Fortfarande lite kallt att äta middag där :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag, själv har jag inte kommit ut i trädgården än.... så himla trist, vill verkligen komma igång med vårstädningen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Ser så härligt ut alltihopa. Har Krusbärsbusken taggar? minns inte det har nog inte ätit krusbär sen jag var liten. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. wikipedia har jag snott detta ifrån

    Krusbärsbusken har både lång- och kortskott. På långskotten sitter enkla eller två-, tredelade taggar som är utskott från barken. Precis ovanför taggarna sitter knoppar, som växer ut till kortskott under vegetationsperioden. Vissa av dessa övergår till långskott medan de övriga bär blad och blommor. Knopparna skiljs från berberis genom att de inte omsluts av några bladrester.

    SvaraRadera
  8. Härligt när det funkar att dela upp sysslorna. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.