2016-09-26

Bara sätta sig till bords

Så var det igår när vi var bjudna till mamma på middag. Skönt att bara kunna sätta sig till bords och bli serverad. Vi fick kött, potatis, sallad och en jättegod sås till detta. Till kaffet blev det äppelpaj och vaniljsås.

Gubben min hjälpte mamma med alla uppdateringar som var på hennes dator. Under den tiden tog mamma och jag hand om disken. Sedan fixade han högtalarna till tv:n som det hade blivit något oljud i innan vi åkte hem.
När vi kom hem gick jag ut och plockade upp lite äpplen som inte hade blivit förstörda ännu och kokade lite äpplemos. Alltid gott att ha till pannkakan eller en klick på gröten.

13 kommentarer:

  1. Jaha, tack mina kära barn för besöket.
    Roligt att ni var här någon gång mer än på kaffe bara.
    kram från Gammelbäggan

    SvaraRadera
  2. Så trevligt det där lät :-) (Utom kanske disken då... ;-) )

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Åå va härligt...sätta sig vid dukat bord kan ju vara bland det bästa som finns...
    Å äppelpaj....DET är ju det godaste som finns..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Hur ska mamma Hajan få hjälp om ni flyttar bort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt när man får sådana här kommentarer. Min mamma ringde mig med en gång och var ledsen nu. För hon tycker att hon klarar sig ypperligt själv. Hon har samma inställning som jag och min gubbe har. Att man har bara ett liv och man gör vad man vill med det. Så nu vet du det du som är anonym.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  5. Låter som en härlig dag...äppelmos, oj så gott till plättar! Det får bli dagens lunch det :)
    Ha en härlig höstdag.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Underbart att få sätta sig till dukat bord, umgås och ha det mysigt tillsammans. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Mysigt! I söndags fick vi också bara sätta oss till bords. Tror inte att makaroner och stekt falukorv har smakat så gott tidigare!

    Fin dag till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Vardagslyx på högsta nivå, och få kaffe serverat i kaffekoppar.... bara det!!!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Gud så gott med mammas mat! Efterrätten ser inte illa ut den heller!
    Håller med dig om att man lever ett liv o gör så gott man kan av det! Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.