2008-10-20

Chokladgott

Har provat på att göra egen chokladpudding det var busenkelt. Fick tipset ifrån Helen med bloggen Klara färdiga där hittar man mycket smarrigt och gott.
Bilden är klickbar.

6 dl. mjölk
3 msk. socker
3 msk. kakao
5 msk. maizenamjöl
1 ägg

Blanda allt i en kastrull och rör hela tiden i botten med vispen så det inte bränns fast. När smeten tjocknat ta bort kastrullen från plattan och blanda 1 msk. vaniljsocker och vispa. Häll upp i portionsskålar och låt svalan i kylskåp. Servera med en klick grädde till.

18 kommentarer:

  1. Chokladpudding är ju något man kan bli sugen på.
    Är lite imponerad att du vågade prova glasögon på nätet.Själv är jag lite feg,och handlar hos optikern.Men vilken prisskillnad.
    kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det där ser väldigt gott och frestande ut

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Chokladpudding, vad smarrigt det var det flera år sen jag åt. måste pröva att göra själv så där. Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Åhh,så smarrigt det ser ut och så enkelt att göra också,tack för receptet!

    Minns när jag var liten då åt jag ofta chokladpudding.Men man kan ju älska chokladpudding som vuxen med.=)Gott med grädde till!
    Ha en skön dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jag tror att jag aldrig sett recept på egen chokladpudding tidigare. Häftigt!

    SvaraRadera
  6. Åh va gott det låter, det kan nog t om jag klara:)
    Ha det bäst!

    Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Men alltså, gud vad du bakar o står i! :) Kan inte du adopera mig för en stund? Såg ju supergott ut det där... Kanske gör det där till efterrätt, vi ska ha middag till helgen med sköna typer :) Ha det fint

    SvaraRadera
  8. Vilket smaskigt recept!
    Och jag som är så svag för choklad...
    Tack för receptet!
    kramis

    SvaraRadera
  9. Chokladpuddig... lät inte helt fel. Apropå billiga bågar... ett tips när du ska bocka till dem vid öronen... värm bågarna innan med tex hårtork så är de lättare att bocka och går inte av lika lätt. (Har jobbat inom yrket för lääänge sen)
    Kram sari

    SvaraRadera
  10. Visst var det kul att göra egen chokladpudding! Barnen gillade smaken så det var ett gott betyg :)

    Ha en härlig vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hej!!

    Men du så gott det ser ut då...mums.måste pröva till helgen....hihihihi..

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Mums vad gott! Och enkelt verkar det vara också!
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Tack för kommentaren :)
    Det ser verkligen smarrigt ut! Älskar choklad...
    Kramis
    //Siv

    SvaraRadera
  15. Det verkar ju supersmarrigt. måste prova, hoppas på att alla ingredienser finns hemma.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Lånar receptet för det lät ju jätte smarrigt=)
    Kramkram

    SvaraRadera
  17. Jag testade ditt recept och jag säger bara mmmmmmmm gottigottgott.

    Du har en jättetrevlig blogg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.