2010-04-25

Massor och åter massor


Då var denna vecka också slut och snart börjar en ny. Vi har haft sovgäster hos oss i helgen. Min lilla gubbes pappa och fru har varit här. Dom är nu hemkomna från Gran Canaria, och ska vara hemma till slutet av september. Sedan bär det iväg igen dit ner till slutet på mars. Vi ska försöka pricka in en resa som vanligt i november till dom. Idag när dom åkte hem, hämtade vi mamma och åkte till pappa och hälsade på. Vi var där några timmar sedan följde vi med mamma hem igen. Hon har bestämt att dela ut lite saker, som hon inte vill ha med sig i flytten. Så jag, brorsan och barnbarnen har fått en massa fina saker. Vi fick porslin, bestick, glas, böcker och en massa fina saker som är från min mormor och morfar. Även saker från min farmor och farfar fick vi med oss hem.
Tack för alla fina kommentar som ni lämnar hos mig. Jag ska försöka att titta in nu i veckan hos er.

5 kommentarer:

  1. Så kul med besök från folk som "bor" utomlands. I alla fall en del av året då.
    Förstår att det är därför det är skönt att åka ner dit på vintern.

    Din mor verkar ta det här med flytt och sånt så bra. Men nog tycker jag det är trist att äldre inte kan få tillsammans på äldre dagar.

    Härligt att få ärva lite saker så där. Skulle önska att man varit äldre när både mormor och farmor gick bort så man hade satt värde på allt de som man fick ta...
    Men så var det alltså inte.

    Nu däremot väntar kudden.
    Trötter och ont i magen.
    Så jag får önska dig godnatt.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Fint att ni kan fortsätta att ta hand om sakerna efter din farmor och farfar och dina föräldrars förstås.

    Men så söt eran Wilmer är!
    Framtida musiker=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Men vad trevligt att få lite fina saker så där. Min mamma gjorde så också, i flera år faktiskt när vi fyllde år. Då gav hon oss ngt hemifrån som vi gillade.
    Ganska smart faktiskt.

    Vi har pratat flera ggr om att vi ska göra likadant, bo borta halva året och vara hemma över sommaren. Ganska nice va?

    Ni verkar ha haft en trevlig helg, skönt.

    Varm kram nu!!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med de gamla släktklenoderna ni fått. Och vad roligt att svärföräldrarna spenderar den tråkiga vintern i varmare breddgrader så ni får chansen att åka dit och hälsa på när det är tråkigt och kallt här hemma, kram Katta

    SvaraRadera
  5. Det verkar ha varit en trevlig släkthelg, önskar en härlig helg och nu hoppas vi på fint valborgsväder, KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.