2010-06-14

Alla våra barn

Var hemma hos oss i går och käkade mat. Vi bjöd på potatisgratäng och fläskkotlett med sallad till. Till förrätt gjorde jag en bruschetta på hembakade glutenfria painriche. Jag hackade vitlök, färsklök, oranga tomater och blandade med olivolja, salt och svartpeppar. Det är som ett lotteri när man bakar glutenfritt bröd tycker jag. Ena gången får man till det så man blir häpen själv. Mot andra gånger som denna igår, när det inte vill sig alls. Det jäser ingenting och brödet får knappt någon färg. Men glutenfritt är det och alla kan äta det i allafall, och det är ju det som är huvudsaken.

9 kommentarer:

  1. Hej jag är inne å kikar lite. Det varkar smaskigt. Jag har inte provat att baka glutenfritt, fast jag försäker hålla mig lite glutenfri. men det finns ju bara vitt mjöl eller gåt det göra det med fullkorn på något sätt.
    ha en trevlig sommar.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att bjuda hela stora familjen på en så god middag!
    Hoppas vädret rätar till sig.
    Ha det gott, kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att bjuda hela stora familjen på en så god middag!
    Hoppas vädret rätar till sig.
    Ha det gott, kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Vilken middag!
    Mysigt att umgås allihopa.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Som ett lotteri tycker jag det är vad jag än försöker mej på att baka blir alltid olika för mej. Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Vad underbart att bjuda hela stora familjen på en god och trevlig middag.Härligt.Önskar dej en skön dag kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Härligt med alla barnen hemma samtidigt. Här har vi styvsonen hemma just nu. Det är skönt. Inte sett honom sen i julas.

    Har aldrig vågat mig på att baka glutenfritt. Har liksom hört flera som säger det kan vara knepigt.
    Men som du säger, ALLA kan äta av det. Det är det som räknas.
    Ha en skön tisdagskväll nu.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Lät som en hel festmåltid, är precis hemkommen från restaurang Manesa, vi har ätit tapas där..stor avslutningsmiddag med jobbet, gott och är nog proppmätt även imorgon, ha en fin onsdag, kramen

    SvaraRadera
  9. Hej
    Trevligt att du vill vara med, på utlottningen av ett smycke hos mej.

    Du har en jättefin blogg, med många fina bilder och mycket läsvärt.

    Ha en underbar vecka
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.