2011-04-11

Nästan sommar



Ja, det har det väl varit idag. Men än annan har fått suttit inne och tittat ut genom fönstret och bara tänkt hur varmt och skönt det är där utanför. Men när gubben kom och möttet mig efter jobbet gick vi vår vanliga långrunda innan vi kom hem. Så då var det bara att njuta av värmen och solen.

I morgon är gubben ledig och han kommer att få fikagäster då. Så jag fixade ihop en rabarberkaka av dom sista rabarberna som fanns kvar i frysen. Till kakan får dom lättvispad apelsingrädde med en touch av vanilj. Det kommer lägga sig som bomull i magen. Jag hoppas att det finns något kvar när jag kommer hem från jobbet.

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Men hallå vad underbart gott å så sugen jag blev.
    Inte har jag kvar några sen sommaren heller.....
    Kram Anni

    SvaraRadera
  2. Ååå vad gott det låter.Pressar du apelsin i grädde eller ?Nu blev jag så sugen på fika bröd.....Ha en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Var så himla roligt att se dig :) hoppas det inte dröjer för länge till nästa gång..hann ju inte prata så mkt...var ju full rush så att säga, nu befinner man sig i vattenhålet och bara njuter uav det fina vädret, kramen

    SvaraRadera
  4. Ååå mums!!

    Japp det var nästan sommar väder igår, sol och ingen blåst alls, det blev en skön promenad.

    Ha en fin dag idag och jag håller tummarna för att du ska få smaka av kakan när du kommer hem ;)

    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Mmm... vad gott det låter med apelsingrädde till pajen! Du har alltid så braiga idéer :-).

    Hoppas det var något kvar av pajen när du kom hem ;-).

    Ha en bra dag!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  6. Men så gott med rabarberkaka. Jag längtar tills jag kan plocka rabarber och kan baka smaskiga saker av. Kram

    SvaraRadera
  7. Det där måste ju bara vara helt otroligt gott. Söt påskmarknad du varit på med, kram Katta

    SvaraRadera
  8. Mums vad gott...Så sugen jag blev. Jaaaa det är en sorts allergi, tack för att du kom på det hihi...Vilket fint hus dom bygger...Stora kramen A

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.