2011-06-02

Trevlig Helg



Denna fula lurviga lilla larv kom och kröp på altandäcket i går. Försökte att få en bra bild på den. Men den behagade inte att stanna framför kameran för min skull. Utan bara traskade på i sin egna lilla takt förbi linsen Konstigt att denna lurviga larv blir en vacker fjäril så småning om.

Nu ska jag köra igång med lite grejer som bland annat tvätta mina fönster, byta gardiner och klippa gräset igen. För i morgon är det jobb för min del, men kanske inte heldag om man har lite tur. Önskar er alla en superfin och skön långhelg nu, och tack för alla fina kommentarer ni lämnar här. Glöm inte bort min lilla tävling som slutar den 18/6.

Bilden är klickbar.

6 kommentarer:

  1. Tänk om larven stannat upp och sagt: halloj, hur är läget?
    Tänkte mig scenen när jag såg din fina bild...

    Ha en fin helg du också! /kram Tina

    SvaraRadera
  2. Min dotter fick just syn på bilden och sa -fett häftig!! så inte är den där ful inte :) Kram Katta

    SvaraRadera
  3. En vacker larv tycker jag med. Undras vad det ska bli för fjäril bara.
    Ha en skön helg nu bara och njut fast du ska jobba.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Vilken liten sötnos! Och trevlig helg till dig med. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja tänk vilken förvandling de går igenom... Snacka om naturlig "skönhetsoperation"!
    Nu har jag länkat till tävlingen från mig till dig ;)
    Ha en fortsatt bra helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Tänk att den där fulingen ska bli en skönhet :) vilken värme vi har, vi satte visst värmerkord i vårt avlånga land, ha en fortsatt skön helg, kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.