2013-12-29

En skön morgon

Här blev vi väckta på sängen av telefonen i morse. Dottern ringde och undrade vad vi gjorde för något kl.09.00. Ja, vi sover svarade jag. Vaaaaa, sov ni fick jag till svar. Här på andra sidan stan är det snart lunch, upp och hoppa vet ja. För jag skulle fråga om ni hade lust att gå en morgonsväng med mig. Och det var klart att vi hade det. För det hör inte till vanligheterna att vi sover efter 09.00. Men förmodligen behövde vi det nu. Så upp och hoppa och i med lite frukost i maggen. Sedan kom dottern med både hund och barnbarn. Det var riktigt skönt ute med en sol som försökte titta fram lite grann mellan molnen.
När vi kom hem fick vi fikabesök av både svärfar och grabben. När alla åkt hem kröp vi ner i tunnan som vi värmt upp innan vi åt middag. Vi hade fläskfilé gryta med fräst brysselkål. Fräste brysselkålen i citronolivolja + lite vanlig olivolja, och det blev riktigt gott.

5 kommentarer:

  1. Ha, ha det blev väl roligt. Med dottern och lilla Axel samt Orwar
    Låter underbart.
    Här har det bakats lite muffins,
    sen blev det pasta med mycket grönt och vitlök.
    Så har gammelmormor varit hos Grannen högst upp.
    En bra söndag.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Så heldig du er så har barnebarn så nært deg, mine er 70 mil unna... Deilig start på dagen med en god tur. Ønsker deg en fin dag! Klem til deg :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att komma ut på en morgonpromenix, det har det varit på tok för få för mig under julen. Gott Nytt År vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år!
    Önskar jag dig
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.