2018-06-15

Skönt med torsdagskväll

Igår fick man en påminnelse om att alla människor inte tänker mer en nosen räcker, och nu snackar vi människor inte elefanter. Det kändes som när man satt på jobbet i Sverige och ringde till kunder som skulle få fiber i sin bostad, dom skulle helst ha haft det innan man bokat en tid. 
Men alla är vi olika och tur är väl det, för det kanske skulle vara för trist annars.
Nu idag ska killen börja med vårt staket och det ska bli jätteskönt att få det målat, så att det skiner fint i solen.


När vi var ute och åkte var vi bara tvungna att veva ner rutan för att känna doften av nyklippt gräs.

Igår blev det bacon, ugnsbakad blomkål och en massa blandade grönsaker och frukt.

Gick upp på takterrassen för att se solen sakta försvinna bakom taken.

Fikonen växer sig bara större.

Och julstjärnan lever än.

7 kommentarer:

  1. Jadu vi människor är världens konstigaste och härligaste släkte!

    SvaraRadera
  2. Den finns många märkliga människor som vandrar på moder jord. Tack och lov så finns det många kloka också!

    Kram och ha en härlig fredag :D

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med doften av nyklippt gräs! Fast här börjar dom mer och mer lägga ut konstgräs i rondeller och andra "allmänna utrymmen". Dom har min fulla förståelse, men man missar ju den där doften...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det riktig sommarkänsla när man känner doften av nyklippt gräs. Önskar att jag bodde nära dig så att jag kunde bjuda in mig själv på middag någon gång. Dina middagar ser alltid så fantastiskt goda ut. Men tyvärr för mig, tur för dig, så bor vi ju inte ens i samma land. =))) Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Efter en lång vinter är första gräsklippningen och dess doft så underbar :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  6. Doften av nyklippt gräs gillar jag också. Och allra bäst när man till och med kan känna den här nere mitt i vintern :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja huuu, TÄNK så mycket märkliga människor man kan stöta på! De otrevligaste minns man mest tyvärr...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.