2020-11-06

Roligt och enkelt


Det blev en liten stund över på dagen. Så jag gjorde det till en pysselstund och skapade några pappersstjärnor eller julstjärnor om man vill kalla dem för det.

Jag gjorde mina i hårt kartongpapper (går lika bra att ha omslagspapper) och en av en gammal tapetbit som blev kvar när vi tapetserade garderobsdörrarna.

Det är busenkelt att göra en stjärna. Bara att vika ett rektangulärt papper som ett dragspel. Sedan knyta en bit snöre på mitten av det vikta pappret. Vik ihop det vikta pappret och limma båda sidorna mot varandra. 

Jag glömde att fota bit för bit 🙄. Men googlar man på pappersstjärna så hittar man många som varit duktiga på att göra en utförlig beskrivning.





Snabbt och enkelt pyssel.


8 kommentarer:

  1. Vad fina färgerna blev tillsammans :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt pyssel. Och fina blev dom också stjärnorna.
    Trevlig helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Du är så himla pysslig! Fina stjärnor :-)

    Ha en fin start på helgen!

    SvaraRadera
  4. Fina... nu blev jag pysselsugen!

    God helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Så fina de blev men busenkelt? Jag tycker att de ser väldigt komplicerade ut!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  6. Superfina! Bra pysseltips :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Jätte fina! Tror jag ska googla fram hur man gör för lite julpyssel. Tack för inspirationen
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Åh så fina de blev. //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.