2020-11-22

Testing, testing


Igår hade vi bjudit in våra vänner på lite glöggmingel, för att de skulle få testa våra olika glöggar som jag och gubben har skapat.

Så vid 14.00 dök de upp och vi satte oss till bords uppe på takterrassen. Vädret var toppen med lite blåst. Men vi drog ner markisen och jalusierna så det blev som ett litet rum där uppe.

Vi hade 4 st. olika glöggvarianter som de fick prova. Och den som gick bäst hem var min blandning av både min vita och röda som jag gjort. Det blev nämligen över när jag fyllt upp mina 2 glöggar på flaska. Så då slog vi ihop det som blev kvar i en egen flaska, och den tyckte gästerna smakade godast och mest jul. 

När glöggtestet var klart satt vi bara där och bubblade och mumsade på det som fanns tills mörkret föll. 

Klockan 20.00 var det tyst i Casa 66 och gubben och jag slog oss ner vid tv:n och plöjde några avsnitt av serien vi ser på nu.

Knäppte några bilder innan gästerna dök upp.



Sedan var det mobilfritt hela dagen.


6 kommentarer:

  1. Det ser härligt ut och det var det minsann också. Tack och kram 👍☀️😷🇪🇦👏

    SvaraRadera
  2. Trevligt och mysigt. Här får man inte umgås som man vill tyvärr. Men mingla med gubben och glögg det går bra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt glöggmingel och som vanligt mycket gott :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Glöggtest gillas :) Söndag igen och det var längesen vi träffade vänner pga coronan...livet börjar kännas lite isolerat!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Mysigt med glögg provning.
    Här får vi bara umgås med medlemmar av egna hushållet nu.
    Så det blir inget advents mangel i år. Inga julfester alls.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket godsaker! :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.