Precis, vi hade en bokad tid hos banken inne i Torrevieja igår. Vi hade bokat tiden över nätet och vi hade fått en tid på ett bankkontor som låg mitt inne i Torrevieja.
Tiden var vid 12.00 men eftersom vi vet hur det är att hitta en parkeringsplats inne i stan så åkte vi redan vid 11.00 tiden hemifrån. Och det var precis som vi befarade att någon parkeringsplats skulle vi inte hitta i närheten av bankkontoret. Men vi hittade en till slut och vi fick ta oss en liten promenad till banken.
Vi var där innan 12.00 och blev även betjänade innan den utsatta tiden med. Vi hade beställt tid för att vi nu har nya pass och då måste banken ha det nya passnumret. Sedan hade vi tänkt att öppna ett nytt bankkonto i banken med. Ett sparkonto som vi bara kan föra över eller plocka pengar ifrån.
Men när passen var ordnade så kallade kassapersonalen på en assisten eller vad hon nu var för något. Hon förklarade att de kunde inte hjälpa oss med att öppna ett till konto. Jag fattade inte varför först, men sedan när hon fortsatte att förklara förstod jag. Kontoret vi var på tillhörde Torrevieja och vi tillhör Orihuela. Så vi var tvungna att boka en ny tid med huvudkontoret i Torrevieja. Så nu måste vi åka till stan en gång till.
Vi svängde förbi Mercadona på hemväg för det var ju torsdag och kylen behövdes fyllas på lite igen.
När vi kom hem och varorna var inplockade så satte sig gubben vid datorn och gjorde en ny tidsbeställning hos banken. Så nu gör vi ett nytt försök på måndag på huvudkontoret inne i stan.
Vi svängde ner till havet på morgonen när vi tog våran promenad.
På väg till bilen efter vårt bankärende.
Omständligt är det ofta. 😆
SvaraRaderaTrevlig helg! Kram
Nu skojar vi inte längre 😉😁.
RaderaDetsamma till dig.
Kram
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaHaha, ja alltid är det nåt man har missat :D Slår sällan fel det där ;) Vill lösa så mycket online då personliga besök alltid känns komplicerat på nåt vis, men ja, ibland måste man ju. Hoppas det löser sig iaf.
SvaraRaderaJa, en cortado slinker alltid ner ;) Ha en fin fredag!
Kram!
Går det att lösa på nätet så är det toppen, det tycker vi med. Vi har redan kommit på en lösning på detta så vi avbokade besöket på banken å måndag.
RaderaHåller med dig och detsamma till dig.
Kram
Varför ska det vara enkelt... Hoppas att det löser sig vid nästa möte med banken.
SvaraRaderaÖnskar en fin fredag nu!
Kram
Ja, det kan man fråga sig. Här gillar de att krångla till det lite extra rätt ofta.
RaderaNu har vi kommit på en lösning utan bankens hjälp, så tiden på måndag har vi bokat av.
Ha en bra lördag.
Kram
Vi bytte bank tidigare år, för vi vill hantera allt på nätet. Det är perfekt att kunna öppna sparkonton, beställa nya kort eller vad det är som ska göras direkt via deras grymma app. För att flänga runt på olika kontor tycker jag inte om :) Kram
SvaraRaderaHåller med dig om det, men passen var vi tvungna att komma in med. Men annars är det toppen om allt kan lösas på nätet.
RaderaKram
Vilken otur, men bättre lycka på måndag förhoppningsvis.
SvaraRaderaHär ska de krångla till det ibland så man har slutat att bli förvånad.
RaderaVi har löst det själva nu så vi har bokat av tiden på måndag.