2008-04-17

Hur svårt kan det va!!!!


Denna kväll har varit en riktig monsterkväll. Allt började så bra att jag fixade maten och gjorde i ordning matlådorna. Sedan skulle jag baka muffins. Allt var frid och fröjd när jag tog ut dom ur ugnen och lät dom svalna. Sedan skulle gegget på, jag gjorde som det stod i receptet men det blev aldrig någon bra konsistens. Bilden man såg i tidningen var det spritsat i snygga vågor på muffinsen. Ser ni några vågor på mina muffins, knappast för gegget flöt ut. Jag gjorde en pollykaka också, och den verkar vara ok. Sedan skulle jag hjälpa grabben med ett tryck på en svart tröja. Det skulle vara Gudfadern på framsidan och sedan skulle det stå en text Gud Father på ryggen. Jag gjorde precis som när jag gjorde tröjorna till barnbarnet. Skulle det vara text skulle man skriva ut spegelvänt Sedan när jag hade skrivit ut bilden, står jag och läser på förpackningen att det inte alls ska vara spegelvänt när man hade papper till mörka tyger. Utan då skulle man bara skriva ut bilden som vanligt. Så vi var tvungna att göra om det. Vad händer då, jo svarta färgpatronen tar slut. Har vi någon ny?? näääää det har vi inte. Så tröjan fick bara tryck på framsidan. Vid det här laget har det vuxit fram två små horn i huvudet på mig. Det är nu man börjar likna ett monster, för att allt har gått fel i kväll. Nu ska jag hoppa i säng i vetskap om att det äntligen är fredag när jag vaknar i morgon, och då har nog hornen sjunkit tillbaka igen.

19 kommentarer:

  1. Stakkars Mamma C, sånne dager har vi vel alle....måtte trekke på smilebåndet flere ganger når jeg leste....Ønsker deg en fin helg! Klem Gry : )

    SvaraRadera
  2. Oj då, hos dej verkar det gå hett till. Fast du snusar och sover väl gott nu då.Kool tröja till sonen i allafall och mumsiga muffins. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. halloj, haha jag har med horn fast på blogger, morr kram lotten

    SvaraRadera
  4. Puh vilken dag du haft!! Men nu är det fredag!! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Nämen oj! Vilken dag du haft!
    Ok.. hoppas att fredagen blir bättre* Blev pollykakan bra då?

    Ha en underbar fredag*

    SvaraRadera
  6. Vilka goda bakverk du har gjort! Ser så härligt.... ROSA ut ;) Visst är det fräckt med fototapeter? Är sugen som attan på att stoppa upp den med blommorna jag har på min blogg. Tänk vad härligt att vakna o se den ängen varje morgon. En glädjekick på hög nivå! :) En kommentar till inlägget nedan är "bättre ett yttre kaos än att ha det på insidan" :)

    SvaraRadera
  7. Hello! Vilka missöden du drabbades av.....
    Men tröjan blev ju snygg på framsidan i alla fall och muffinsarna smakade säkert jättegott, det var iaf härlig färg på dem...
    Hoppas du nu får en fredag där allt är på topp i stället
    Ha en skön helg
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. ååå så jobbigt...när allt går fel.Jag skulle oxå göra sånna där fina cupcakes en gång...hur gick det...muffinsarna blev 1 cm höga å smeten ska vi inte prata om....

    Hur som helst ser muffarna gööör goa ut!
    SMASKENS !!!

    Ha nu en lyckad helg!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Åh såna dar är bara så irriterande...hoppas att du nu i efterhand känner dig nöjd ändå. Ha en trevlig helg. Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Ååå så irriterande, förstår att du får horn=)
    Tur PollyKakan blev bra iaf.
    Hoppas verkligen att hornen har gått tillbaka nu.
    Trevlig helg
    Kram//Sabina

    SvaraRadera
  11. ja det är trist när det krånglar...
    men muffisen ser mumsiga ut..

    kram anna

    SvaraRadera
  12. Ibland är det som om allting bara bestämt sig för att gå fel! Det spelar ingen roll om det är pannkakan som man alltid lyckas med så går det åt pipan dessa rackarns dagar.
    Jag har såna dagar med jämna mellanrum, oftare än jag skulle vilja ...:)
    kramar

    SvaraRadera
  13. Låter som om muffinsen blev lite misslyckade,men goda ialla fall. Funderar på att baka själv idag. Både knäckebröd och mjukt bröd....
    Får se vad det blir.
    Ha en bra en dag.
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  14. Hihi..förlåt, jag blev så full i skratt när jag läste ditt härliga inlägg !!!;D

    Muffinsen ser både fina och supergoda ut.Hoppas du har bättre tur idag !

    Ha en skön helg !
    kramis Camilla

    SvaraRadera
  15. HIhi,jadu ibland så går allting fel,hoppas att hornen försvunnit idag*fniss*Tycker att dina bakelser blev riktigt fina ändå,fint med den rosa glacyren!
    Tack för din gratulationshälsning inne hos mig,blev glad!Jag blev så glad för dom fina presenterna,syrran och brorsan är
    så snälla!Önskar dig en skön Fredag!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  16. Inge kul när saker trilskas och inte blir som man vill. Men jag tycker att det ser ut som du lyckades riktigt bra ändå! Tröjan är fin och muffinsen får mig att dregla ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Ajajaj, ja såna dagar har vi emellanåt allihop. Hoppas att du kunde njuta av god kaka ivarjefall:-)

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  18. Usch, vad jobbigt det är med de där dagarna när allt går fel! Tillslut kokar man och det behövs inte mycket för att det ska bubbla över... Men du, muffinsen ser ju jättegoda ut. Även om de saknar vågor :)

    Hoppas du har en bra fredag!

    SvaraRadera
  19. MOnster eller inte...muffinsarna ser iallafall goda ut fast de inte har vågor! Skönt att få vara en monstermamma ibland =)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.