2008-04-26

Lördag hela veckan lång

Eller så kanske det inte är, men man skulle ju vilja att det var så. Lördagen hos oss började med städdag i vår stora park där vi bor. Alla som vill i vår samfällighet får hjälpa till att städa vår park. Det var en relativt stor uppslutning så det gick rätt så fort att fixa till parken. Sedan bar det iväg till affären och systemet. Hem igen och började fixa på vår altan och gubben oljade badtunnan. När vi höll på som bäst ringde största tösen och sa att dom tänkte våldgästa oss. Fram med grillen fixade fram kycklingfileér, la dom i marinad och fixade en tsatsiki. Gubben och jag skulle äta skaldjur på kvällen, så grillat blev det bara till dom. Sedan kom dom och det blev lek med barnbarnet. Vi ritade och gjorde sagor till det vi ritade. Vi lekte damfrisör, kontigt att håret sitter kvar på skallen. Vi kollade lite på barnprogrammen på tv. Sedan åkte dom hem vid sjutiden. Då satte gubben och jag oss vid bordet och åt skaldjurstallrik. Nu har vi precis kommit upp ur badtunnan där vi har planerat för morgondagens arbete. Det blev ju inte så mycket gjort idag, när man fick så roligt besök. Hoppas ni har haft en solig och bra dag alla mina bloggisar.

10 kommentarer:

  1. Men vilken " romantisk " kväll ni haft då ;0) *räkor & bad*, himla mysigt..
    Själv är jag allergisk mot räkor & nån romantisk kväll har jag då inte heller haft, sambon är på " Klassträff " ikväll =0(
    Hoppas ni får en Skön Söndag..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. MMMMM MUMSFILAIBABBA!!!!
    VÅR FREDAXMAT JU!!!
    GÖTT!!;)

    Ha en underbar Söndag!!!!
    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan!!

    SvaraRadera
  3. Hihi, kan inte fatta att jag blir så hungrig här hos dig:-)
    Vilken mysig dag ni har haft..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmmm Vad gott med räkor, du får inte läska en sådär juhu! :) Å badtunna, ni har det ju nästan för bra! ;p Trevligt avslut på helgen!

    SvaraRadera
  5. Tack, han har blivit mindre tvär som vit oxå :P

    SvaraRadera
  6. Hoppas det var skönt i badstammpen....
    Skaldjur är så gott, men jag tål det inte. Det är dessutom den bästa maten när man vill hålla vikten....
    Men doktorn sa att om jag äter allergi tabletter kan jag äta skaldjur som är upphettade....
    Ska testa.
    Det där med frisör låter kul, fick du någon fin frisyr?
    Hoppas att söndagen blir fin hos er.Här regnar det....
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  7. åååh så gott det ser ut!! vilka fina stövlar du visar i blommiga inlägget, toppensöta!

    kommer inlägg imorgon där jag visar hur krukorna ser ut när de lyser :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  8. Riktig koselig lørdag.... Først
    besøk av barn og barnebarn, så bad og så skalldyr. Barna mine bor langt borte (savner dem) og ikke er det blitt noen barnebarn, ennå...men jeg og gubben min koste oss først i badstuen, og så spiste vi deilig lammefile med fersk aspargis og saltbakte poteter.
    Så jeg kan ikke klage jeg heller! : )
    Ha en fin søndag!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  9. Låter ju som en helt underbar helg=) Skaldjuren ser fantastiska ut, älskar RÄKOR!
    Hoppas du har haft en lika bra Söndag.

    Kram//S

    SvaraRadera
  10. Måste faktiskt säga att räkor skulle jag aldrig äta *blink*.......jag blir rädd bara av att titta på tallriken Ha haa....men det lät som en underbar lördag!!!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.