2009-03-25

Våfflor i stora lass

Idag har väl ingen undgått att det är våffeldagen. Inte jag i allafall, först åt vi våfflor på jobbet på eftermiddagsfikan. Sedan har vi ätit nu här hemma också. Nu står det mig ända upp i halsen av grädden och sylten. Tur att det bara är en gång om året denna dag. I morse hade jag -11 på termometern när jag steg upp. Men det blåste inte någonting som tur var. Mitt arrangemang vid ytterdörren med påskliljor och bellis såg inte för vackert ut längre. Bellisen var som snor och påskliljorna nickade. Är väl bara att köpa nytt när kylan har lagt sig här i landet.

17 kommentarer:

  1. Köpte hem ingredienser till Våfflor, men orkade inte göra några & barnen va inte sugna ;0)...skönt, så nu läser jag bloggar & Lelias Nya tidning väntar..=0)
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Tjopp!

    Nä inte kan man missa våffeldagen :p

    Låter fint att du fått din beskärda dos :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för halsbandet. DEt är jättefint. Ska bli kul att använda.
    Samma här, det blev våfflor både på jobbet och hemma. Men det är gott. Jag åt kyckling soppa också så det inte blir bara grädde runt midjan.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Våfflor? Nej jag missade nog att det var våffeldagen idag......fast vi äter våfflor lite då och då ändå.....mumsigt.
    Men visst vill vi har vår nu......vi åker ju till Thailand på Lördag och kommer till sommaren...skall bli så skönt...bara så du vet...kommer inte att blogga så mycket då. Har iochförsig inte haft tid sista veckan heller...men ett inlägg ikväll blir det nog.Kram Ingis

    SvaraRadera
  5. JAG har missat våffeldagen=( Buhuu.
    Shit va gott det ser ut.
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Traskrona!
    Jo, jag har ett fil de fer-underlägg som det hänger vita trasor från. Upphängning i taket. Den gjorde man förr här i Dalarna av halm och band med halm. Fint att ha ute på sommaren. En del gör med en massa olika färger på trasorna, eller använder band. Jagar bort fåglar och sådant och är till prydnad. Inte vanligt att man har dem ute på vintern. Men heter man Stina så...;-) Kram

    SvaraRadera
  7. Jag som älskar våfflor har inte fått smaka någon idag, men får se om det kan bli till helgen istället, blev så sugen,,,,kram

    SvaraRadera
  8. Barnen fick magsjuka. Och kunde inte alls äta sådant. Trist. Men jag har lovat dem imorgon om de är bättre.
    Det är liksom en ren fröjd att komma in till dig. Blir läskad så att jag nästan dreglar hela tiden när jag ser dina bilder:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  9. Tänk att jag sa nej till våfflor ikväll??!! Kan inte fatta själv.
    Min kusin fyller år denna dag. Och hon brukar alltid servera våfflor. Men jag trodde inte hon skulle ha ngt detta år. Sen när jag ringer så ska hon det. hm..
    Men hon lovade att jag skulle få i helgen om jag kom då. Så lite tur ändå.

    Ser otroligt gott ut måste jag säga...
    Kram till dig Mamma C

    SvaraRadera
  10. Ha, ha Bellisen som snor, ja det är ju trist, vi vill ha vår NUUU!!

    Vilken läcker våffelbild! Jag fotade min våffla igår med, gud så gott det är, skulle kunna äta det var dag! Mari.

    SvaraRadera
  11. Nog var det våffeldag alltid. Maken var runt till tre olika mataffärer för att hitta våffelsmet... Det säger lite!

    Själv fick jag titta på... försöker hålla igen.

    Solen skiner och sakteliga smälter snön. Men det ska tydligen komma ny imorgon... usch!

    ha en bra dag!
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  12. Ja, stackars blommor och fåglar som tagit ut våren i förskott.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  13. Men, är det bara JAG som inte ätit våfflor :( Gud vad gott det såg ut :)

    SvaraRadera
  14. Mums ser verkligen smarrigt ut!
    Synd att kylan tog dina vackra blommor..det är så konstigt väder nuförtiden!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Ps,missade också att det var våffeldagen igår..buhuu,så här är en till som inte fått smaka våfflor som är så gott!Men man får väl kanske göra våfflor till helgen istället.=)Kan inte motstå att ta med mig en våffla,dom ser sååå goda ut,du gör så fina och läckra bilder så man blir jättesugen ju!=D

    *kram*

    SvaraRadera
  16. Vi har ätit våfflor så att det sprutar ur öronen här idag istället. Mums!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.