2012-09-13

Äppelpäppel

Här kommer ett smarrigt recept på en äppelpaj. Denna ska gubben ha med sig till jobbet i morgon, och till den serveras vaniljsås.

1. Hacka samman mjöl, smör och socker till en gryning massa. Tillsätt äggulan och gör till en deg.
2. Tryck ut degen i pajformen och ställ in den i kylen.
3. Skala och skär äpplena i klyftor
4. Mixa samman mandelmassa, smör och ägg till en jämn smet. Fördela smeten i pajskalet och stick ned äppleklyftorna
5. grädda pajen i 30 minuter på 200 grader.

9 kommentarer:

  1. Den ser kjempegod ut! :)
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt gott med äppelpaj, det ska jag baka i helgen!=)

    SvaraRadera
  3. Har den äran lilla gumman på Din födelsedag.
    vilken bra äpplekaka den gör jag i dag när jag skall vara hemma och inte gå till pappa.
    ha en bra dag,puss och kram från
    pappa och mig

    SvaraRadera
  4. Mm du får mig att längta till fredagsmyset...bara att jobba en dag först ;)
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  5. Äggulan låter spännande, det brukar jag inte ha i min...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Mums, här gottas det på ananaspaj just nu kram Diana

    SvaraRadera
  7. Ååå mums, sugen jag blev!!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Mums vad himla gott!!!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Äppelpaj är så gott! Ha en fin lördag! Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.