2012-09-02

Söndag med klipp

Idag tog jag tag i gräsmattan när gubben var på jobbet. Lika bra att passa på nu när vi hade ett litet uppehåll i allt regnande. Det var så långt att jag fick kämpa mig igenom hela gräsmattan. Så när jag var klar hade jag två snygga blåsor på båda tummarna. Blomman jag tagit kort på är en sorts rudbeckia. Vi köpte den förra året på Billbäcks för vi gillade färgen och formen på den. Den ser nästan ut som en aster om man tar bort de långa kronbladen tycker jag. Vad har ni haft för er idag då?

7 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit !!!Men det låt inte gött med blåsor på tummarna .Ajah.Jag har varit på 1års-kalas min svägerska minsta fyllde 1år,bara så skoj.Önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna ge en kommen tar,men vad jag gjort det vet Du redan
    Puss och kram lilla gumman

    SvaraRadera
  3. Igår hade jag nog den lataste dagen på evigheter=)) Skönt!
    Vacker blomma!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Idag njuter man utav härligt sommarväder i vattenhålet..en riktig slappardag efter helgen..intensiv men så roligt...massor utav besökare båda dagarna :) ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  5. jag fixade till det,till
    det så din man fick båda grattisarna
    kram

    SvaraRadera
  6. Den är jättevacker den rudbeckian och den liknar faktiskt en Aster. Ha en bra dag, kram Katta

    SvaraRadera
  7. Ja, det är inte klokt så det regnar! Det är verkligen ett omväxlande väder, varenda dag skiner det plötsligt upp och jag och hundarna ger oss ut på promenad... när vi bara har varit ute i ca 10 minuter blir plötsligt hela himlen svart och så börjar det att ösregna. Vi har inte hunnit hem i tid en enda gång ;-).

    Jag förstår att gräsmattan var något att bita i så blött som det är ute, stackars dig som fick blåsor på tummarna!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.