2012-09-30

Swichhhhhhhhhhhh

Sade det bara så var denna helg redan slut. Hela helgen har vi varit uppbokade, fast det är trevligt någon gång ibland det med. Lördagen regnade bort, precis som nästan alla andra dagar gör nu för tiden. Vi var hundvakt åt lille Orvar, för matte och husse skulle bort. Vi själva var bortbjudna på kvällen och blev bjudna på kängurukött som faktiskt var jättegott. Smaken lutar mycket åt nöthållet och var magert och fint. Idag har faktiskt solen varit framme ett par gånger mellan de mörka molnen på himlen. Men jag har inte vistas ute i allafall, för vi var bjudna på lunch hos dottern. Vi fick en underbar god sparrissoppa med kräftstjärtar i och med bröd och ost till. Vad har hänt hos er i helgen då?

12 kommentarer:

  1. ja jag har också varit på utflykt
    mycket trevligt.
    Men skulle se på Lander runt,men
    icke sa Nicke jag somnade,
    för många intryck i dag,kanske.

    SvaraRadera
  2. Du, där har vi en som ser ut att må gott :D Kängurukött har jag aldrig smakat iofs har jag ju inte ätit kött alls på över 15 år så :D Det är roligt att ha fullt upp vissa helger bara man får en lugn helg med jämna mellanrum med. Ha en bra vecka som kommer, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Tack för idag!
    Vill gärna ha det där kortet på mig & korven, gillar det jättemycket!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Allt hade lätt slunkit ner i maggen på mig, förutom kängurun. Det o vildsvin har jag lite svårt för!
    Men smaka är ju lite kul, har provat en del konstigt i mitt liv...

    kram

    SvaraRadera
  5. Gud vad den soppan lät god! Känguru? Ha en fin kväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Swish så var helgen över här också.. men det går ju rätt fort i veckorna också, så snart är det fredagsmys igen..

    Kram och ha en lugn och skön vecka...:)

    SvaraRadera
  7. Bara inte varje helg är uppbokad så är det trevligt med små partyn :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Vilken mysig helg ni har haft. Den var bra här hemma med, vi har prioriterat roligheter framför tvätt och städning denna helgen (vilket syns i tvättstugan..) men lite höstblomster har jag hunnit med och solen lyste så snällt och milt.
    Ha det gott i veckan!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Mm vad gott ni blev bjudna på både lördag och söndag! Lyxigt ;)
    Lille Orvar myser på hög nivå kan jag se...
    Här var det målning, djur fix och barnvakt på agendan. Och helgen gick lika fort som din ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Underbar helg trots regn då;))

    Själv har vi första helgen av fyra som hela familjen varit hemma, såååå skönt!!

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  11. Här regnar det också fast vi behöver regnet för det har varit torrt här länge.
    Soppan lät jätte gott och känguru kött lät ju spännande.
    Vad kul att vara hundvakt, fin bild.
    Ha nu en fin måndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Haha den där Orvar var ju för söt:) Ja herregud vad helgen gick snabbt. Gahhh för att gå upp imorse:( Kramkram Anne

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.