2012-12-05

Nu är det vinter

Ingen kan väl ha undgått att vi nu har fått snö, och nu snackar vi snö. Har både hört och sett på nätet vilken jäkla kaos detta elände har åstadkommit. Inte en snöplog hade varit ute på min väg till jobbet när jag traskade iväg i morse. Cykeln har gubben lämnat in så att jag ska få på mina dubbdäck på den. Men idag hade det inte fungerat med cykeln i allafall. Eller kanske, för jag är rätt så envis när det gäller. Har ju gått och burit den förr om vintrarna över snövallar som varit ivägen. Men som sagt jag gick och bara tänkte positiva tankar. Så som att jag får motion, det är bra för kropp och själ och hur mysigt det är att pulsa i snön NOT.
Hur har ni haft det i detta snöoväder som är?

6 kommentarer:

  1. Älskade Dotra min,Ja Du ger dig inte. Det finns inget som är svårt.
    Hur f--n orkar Du att vara så positiv.
    Din brors är lika dan.Hon skottar nu
    hela dagarna visserligen med traktor med ändå.
    Det är skönt att vara ute sa han.
    Vilka barn vi gjort Er pappa och jag.

    SvaraRadera
  2. Jag ville inte ha snö från början, så då förstår du hur jag känner nu...!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Idag bättre..jädrar vad jag skottade igår, känns i ryggen idag...skrev just till mor din att jag hoppas få se er här innan jul..hoppas, kram

    SvaraRadera
  4. Hej, jag hoppar cykeln i år ... Är oxå envis men jag lägger ner det. Hoppas allt är bra. Vilken ur läcker vinterbild.

    Kram Anni

    SvaraRadera
  5. Jovisst har det kommit härligt mycket av den vita varan även här! Det är jag tokig nog att gilla skarpt ;)
    Kram och trevlig helg Sussi

    SvaraRadera
  6. Önskar att jag vore lika flitig och gå/cykla som du, skulle behöva motionen :)
    Tack för ägget! i morgon ska jag och moa släppa ner det i plurret....

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.