2015-11-01

Marknadsdag

Igår var det marknadsdag och den brukar vi gå på när vi är här. Lite annorlunda saker nu i stånden. Det var mer skinnjackor, tjocktröjor och handskar men sedan fanns det vanliga krimskramset också. Vi köpte bara en grillad kyckling att ta med hem för att äta senare.

Början eller slutet om man vill på marknadsgatan.

 
Mindre folk än på sommaren.
 
Min gubbe är ju lite smått vedtokig. Här såg han en kompanjon på marknaden :)

 
En öl efter marknadsbesöket.


Flyttade in bordet från balkongen igår när vi skulle äta kycklingen. Det blåste lite kallt på kvällen.


6 kommentarer:

  1. Det är klart att det bliver lite annorlunda väder här, mot Gran Canaria. Men man kan ju prova sig fram hur man vill ha det.
    Men jag tror nog att Ni trivs i alla fall.
    Nu skall jag äta lite rester som blev över i går.
    Ingemar kämpar på, och Majlis kämpar ännu mera.
    De var ju sist här i Augusti, och det var ju inte bättre med dem.
    Hittade ni något bra på marknaden ?

    kram Mamma H

    SvaraRadera
  2. Är ni iväg nu igen! Så HÄRLIGT! Ser ut som Puerto Rico på Gran Canaria. Njut av solen. Här är det råkallt och grått!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Åh toppen med marknad! Jag försöker komma iväg på marknad så snart vi är utomlands. Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt och skönt ni har det ! Ha en skön söndagskväll .Kram Rita

    SvaraRadera
  5. Har inte kollat bloggar på hela veckan så jag fick läsa ikapp några inlägg då jag inte viste ni åkt iväg. Låter hur mysigt som helst även om värmen inte är på topp men det kanske är det ni vill. Ha det så gott, kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.